PUBLICITAT

A un pas del títol

  • Carchat i Ribeiro, si vencen a Llanes, es proclamaran campions d'Espanya de Ral·lis d'Asfalt en Grup N
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANYW

Periodic
Joan Carchat, al costat del seu Mitsubishi Evo X de l'equip ACSM-Banco Madrid Foto: ACSM Rallye Team

Joan Carchat és el pilot que busca Andorra, un jove aspirant i ambiciós que ha anat complint amb els petits esgraons del món dels ral·lis, i que aquest cap de setmana és en disposició d'aconseguir el Campionat d'Espanya de Ral·lis d'Asfalt (CERA) en el Grup N. La cita és a la 38a edició del Ral·li Villa de Llanes, segona prova de la temporada a terres asturianes, i terreny per a l'espectacle i els pilots agressius com l'ordinenc, que saben i aspiren a pilotar al límit sempre amb el fonamental suport del seu copilot, aquest any un Claudi Ribeiro que està sent el seu fidel i segur escuder.

Han estat molts anys de treball i ara comença a veure els fruits. Sempre amb l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) donant-li suport, des que ha caigut en l'equip ACSM-Banco Madrid ha trobat una estructura per continuar millorant en la seva projecció com a pilot. Primer, l'any passat amb un Mégane R4 que li va servir per trencar mà en una temporada de transició i sense grans resultats, però sí en què va convèncer amb el seu pilotatge. I aquesta campanya amb un Mitsubishi Lancer EVO X que el porta directe al títol gràcies a una manera de conduir i gestionar la competició a un alt nivell, i amb prestigi al circ que l'envolta, perquè a poc a poc rep el reconeixement de pilots i escuderies del Campionat d'Espanya.

«Arribem a Llanes amb la clara intenció de sentenciar el Grup N», va manifestar el pilot ordinenc, que amb tot no es conforma amb tancar així la campanya, sinó que vol acabar amb un dels capítols de la temporada al Grup N per obrir un altre en la general d'aquest CERA: «Sentenciar serà el nostre principal objectiu per poder disputar les proves que queden del Campionat d'Espanya de Ral·lis d'Asfalt sense pressió i així poder córrer molt més per millorar posicions en la general». Però, compte, que Carchat no amaga les seves reserves a una cita que sap que té una alta dificultat en molts aspectes. «Llanes sabem ben bé que és un ral·li molt complicat a on les condicions del temps poden ser molt variables, i poden posar les coses molt difícils en uns trams que rellisquen moltíssim. Però, per això intentarem gestionar el ral·li de la millor forma possible, i finalitzar amb victòria i títol», va assegurar l'andorrà, que aspira també a situar-se en zones de privilegi dins de la classificació provisional de la Mitsubishi Evo Cup. «Estem preparats i el Mitsubishi-Banco Madrid també», afirma amb confiança aquest pilot, jove, preparat i amb ambició per fer un pas endavant en el circ del món dels ral·lis.

175,5 QUILÒMETRES CRONOMETRATS / La duresa del Ral·li de Llanes és tant pel pilotatge com per la quantitat de quilòmetres d'especials. En total seran 478,6km dels quals d'especials s'arribarà als 175,5, el que implica un treball de concentració molt exigent. Seran 10 trams cronometrats. La prova serà avui des de les 8.00h fins a les 21.40h, hora en què està prevista l'arribada dels vehicles a la zona de podi, situada a El Sablón, d'on hauran sortit al matí.

VINYES, A CANVIAR EL RUMB NEGATIU / Joan Vinyes i el seu copilot, Jordi Mercader, també tornen a Astúries amb el Suzuki Swift S1600 i amb la sensació de necessitat, de voler canviar el rumb d'una temporada que, des de la represa després de l'estiu, no està anant pel camí que desitjarien. «Intentarem recuperar el feeling dels primers ral·lis de l'any», assegura l'andorrà, que sap que necessita variar la situació: «La intenció és seguir treballant per estar entre els millors de la nostra categoria i acabar la prova en el podi final».

El problema que destaca Vinyes és la humitat en l'asfalt. El pilotatge, com ja apuntava Carchat, ha de ser curós, perquè una errada és una sortida de pista, i la feina d'abans desapareix de cop: «Aquest any tenim la dificultat afegida de les pluges que han caigut en bona part de la zona per on es disputa el ral·li». Joan Vinyes, igual que la resta de participants, mira al cel: «Sembla ser que el ral·li es disputarà amb sol, però les zones humides de les primeres especials sempre poden ser un risc». 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT