PUBLICITAT

L'estiu acaba amb un balanç positiu per les atraccions turístiques

  • Andorra ofereix una diversitat d'ofertes important i el percentatge de visitants creix respecte el 2013
IMAR MARTÍNEZ
ESCALDES-ENGORDANY

Un cop superat més de mig setembre, és hora de fer els balanços pertinents per saber com li ha anat la temporada d'estiu al sector turístic i com es prepara de cara a la temporada d'hivern. Andorra coneix el seu potencial turístic i, amb més o menys èxit, l'explota. A part dels paisatges i rutes naturals que ofereix el país, el Principat disposa de nombroses atraccions turístiques, públiques, privades o mixtes. Algunes que fa anys que funcionen com el Palau de Gel i d'altres més recents que lluiten per guanyar-se un prestigi com el 360º eXtreme. N'hi ha que són fixes i estan disponibles tot l'any, com Naturlàndia. N'hi ha que s'estableixen una època concreta i volen consolidar-se tornant any rere any, com el Cirque du Soleil. Per últim queden els que s'estableixen una temporada i marxen sense previsió de tornar, com la roda de fira que presidirà l'aparcament del Clot d'Emprivat d'Escaldes fins el febrer. Després hi ha els projectes que s'han acumulats als calaixos i és molt poc probable que se'ls hi tregui la pols de sobre, com el parc aquàtic. I els que esperen que se'ls doni la llum verd definitiva, com el telefèric de Carroi. No podem oblidar, tampoc, els festivals històrics com el Colors de Música que ja ha arribat a la 30a edició a Escaldes, i els que volen créixer i guanyar-se un espai com l'Ull-nu de cinema.

El que té clar tothom és que el turisme és un pilar fonamental per a l'economia andorrana. Així ho demostra la presentació que es va fer dimarts passat de l'aplicació Andorra Go! que comptarà amb una prova pilot fins al juliol de l'any vinent perquè els comerciants puguin valorar quins avantatges els hi pot aportar. Això sí, entre els grups parlamentaris també hi ha veus dissidents a la forma en què el Govern promociona el turisme. El primer secretari del PS, Pere López, va declarar a principis de setembre que el Govern i Andorra Turisme no tenen «una línia o estratègia en matèria turística». A més, segons López, «en alguns moments sembla que la política turística la marquen determinats promotors que vénen a Andorra, presenten un projecte i el Govern el compra o el subscriu».

Tot i la caiguda important del turisme rus del que s'ha parlat durant tot l'estiu i del que les previsions de cara al futur no són bones, les darreres dades del Departament d'Estadística del Govern confirmen que s'està produint una lenta recuperació del turisme en general si comparem les dades amb les del 2013. En els primers sis mesos de l'any, el nombre de visitants va créixer en un 5%, superant els 3,5 milions, gairebé 170.000 més que en el mateix període de l'any passat.La mitjana pel que fa a pernoctacions es manté aproximadament en 3,15 nits. Això sí, pel que fa als motius que porten als visitants a Andorra, hi ha un 2% menys de mitjana de turistes que vénen de compres. Al maig del 2013, per exemple, un 8,7% dels visitants reconeixien que van venir al país a comprar, mentre que en el mateix mes d'aquest any només el 4,3% ho va afirmar. L'esquí és el que atrau a més turistes, però és temporal i Andorra necessita el turisme tot l'any.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT