PUBLICITAT

Els usuaris d'AD+ pagaran un 50% menys per aparcar

  • El comú d'Escaldes-Engordany compensa els descomptes apujant els preus dels no abonats
  • Marín afirma que el projecte d'un nou aparcament a la part alta segueix en peu
IMAR MARTÍNEZ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una usuària treu un tiquet a l'aparcament del Clot d'Emprivat d'Escaldes on es veuen les tarifes que hi haurà fins el dia 22, ahir Foto: TONY LARA

La targeta AD+ promoguda des del Comú d'Escaldes-Engordany entrarà en funcionament el proper 22 de setembre. La finalitat és premiar i mantenir la fidelitat dels usuaris dels aparcaments, ja siguin residents o treballadors, amb descomptes. El projecte va entrar fa dos mesos al ple del Comú i va ser una decisió comunal tirar endavant la iniciativa. El primer que es va fer es canviar la maquinària que controlava els aparcaments comunals. La cònsol major d'Escaldes-Engordany, Trini Marín, durant la roda de premsa d'ahir on presentava la novetat va reconèixer que va arribar un punt en què les màquines estaven «obsoletes». El comú ha invertit uns 600.000 euros per instal·lar els nous aparells. La targeta AD+ serà de proximitat, és a dir, no caldrà introduir-la dins la màquina, només serà necessari apropar-la. Segons va explicar la consellera de Finances, Administració i Aparcaments, Núria Gómez, el preu serà de 30 euros, 5 que seran de fiança i els altres 25 com a recarrega inicial. Gómez va reconèixer que des del comú s'espera que tingui una «acceptació important», tot i que no va donar números aproximats del que s'espera.

Els avantatges / Els usuaris que disposin de la targeta tindran una hora gratuïta als aparcaments que utilitzen el sistema i un descompte del 50% en el preu de la fracció de temps única. Cal tenir en compte, però que els preus «pujaran lleugerament» segons va afirmar Marín. Així, els no abonats a la targeta AD+ tindran només mitja hora gratuïta i el preu de la fracció de temps serà de 50 cèntims d'euro, mentre que el preu per als abonats serà de 25 cèntims. Segons va afirmar la cònsol major, amb les més de 2.700 places d'aparcament que hi ha Escaldes, el recapte econòmic durant el 2013 va ser de 2,7 milions d'euros. Amb l'apujada de preus de rotació, que afectarà sobretot als turistes, Marín espera que es mantingui la previsió d'ingressos i «compensar els descomptes». L'objectiu, segons Marín, és «aconseguir un balanç net. Una altra opció que s'inclou és la dels abonaments temporals que van dels dos dies als 30. Encara no hi ha concretats els hotels i establiments que inclouran els descomptes que ofereix la targeta AD+, però van confirmar durant la roda de premsa és que «els vals estan aprovats i els negocis interessats poden venir-los a comprar amb preus avantatjosos». En el que s'està treballant també és en la voluntat d'anar afegint més avantatges a AD+ que no es limitin només als aparcaments. Goméz va afirmar que «estem buscant quines sinergies podríem trobar, donant avantatges a nivell cultural, amb entrades o descomptes per concerts per exemple, o a nivell formatiu».

Sense acord amb Andorra la Vella / S'havia parlat molt de la possibilitat d'ampliar la zona d'ús de l'AD+, però Marín va afirmar que encara no hi ha acord amb Andorra la Vella per unificar la targeta a les dues parròquies. De fet, la capital disposa ja de la seva targeta PK i d'una maquinària avançada, però el sistema és diferent al que utilitza AD+. Marín va explicar que «el primer és tenir-ho ben situat a Escaldes i la voluntat - a la llarga - és unificar-ho».

Nous aparcaments / Els projectes de nous aparcaments s'han reprès després de l'estiu. Segons Marín, segueixen negociant amb els propietaris de la zona del carrer de l'Obac.

Marín considera que aquest «es veu un projecte molt enriquidor per la zona», i va recordar que des del 2006 existeix el projecte. L'altre opció és fer un «aparcament vertical transportable» sobre el que ja funciona a la plaça de l'Església, amb l'opció de que acabés a la zona de davant del cementiri. En qualsevol cas, només un dels dos projectes es tiraria endavant. H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT