PUBLICITAT

Espanya intenta 'colar' l'intercanvi automàtic

  • Cinca deixa clar a Montoro que la mesura passa per Europa i el convenç: ara comencen les reunions tècniques
C. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Foto: JOSE LUIS ROCA

L'intercanvi automàtic d'informació va ser el gran punt de desencontre entre Espanya i Andorra en la primera presa de contacte per iniciar les negociacions pel Conveni de no doble imposició (CDI). Tal i com va explicar ahir Cinca, en el repartiment dels primers esborranys Espanya hi va posar aquesta clàusula, perquè així hi consta als seus estàndards que ha anat signat amb bona part de països. Una «aspiració legítima», va manifestar el ministre portaveu, però una posició «molt distant» a la que té Andorra i que va plantejar al seu esborrany. Així li va comunicar Toni Martí al seu homòleg, Mariano Rajoy, en una reunió mantinguda a principi de mes. La reunió va anar bé per acostar posicions. I així li va comunicar Cinca al ministre d'Hisenda del país veí, Cristóbal Montoro, aquest dilluns.

«Era important que Andorra pogués traslladar tots aquests neguits», va plantejar Cinca. Neguits com que l'intercanvi automàtic d'informació fiscal només es pot produir dins un escenari europeu i amb tots els països a la vegada. És a dir, al ritme de l'OCDE. Per aquest motiu, el posicionament d'Andorra vers Espanya era clar: Mantenir el que hi ha en vigor, és a dir, el conveni d'intercanvi d'informació signat entre els dos països el 2010.

Amb tot, i segons va assegurar ahir el ministre portaveu, el Govern espanyol ha estat «especialment receptiu». És a dir, ha fet marxa enrere en la petició d'intercanvi automàtic.

Aclarit aquest punt, ja es poden iniciar amb tranquil·litat les negociacions entre els tècnics, sense polítics a prop. Reunions que comencen dilluns vinent a Madrid, amb previsió d'una segona tongada a Andorra, durant aquests tres propers mesos.

El millor final per aquest CDI tan esperat seria la signatura al desembre, durant la visita de Mariano Rajoy. «Tant de bo», va sospirar el ministre.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT