PUBLICITAT

Foment avala el sistema de control de vols de l'aeroport

  • La publicació al BOE és un avenç per a la reobertura definitiva
EL PERIÒDIC
MADRID

Periodic
Una avioneta a les instal·lacions de la Seu d'Urgell Foto: TONY LARA

Finalment el Butlletí Oficial de l'Estat espanyol (BOE) va publicar ahir una ordre del ministeri de Foment pel qual es designa l'aeroport de la Seu d'Urgell-Andorra com a aeroport amb Informació de Vol (AFIS) a l'efecte de la provisió de serveis de trànsit aeri.

El Reial Decret 1133/2010, de 10 de setembre, pel qual es regula la provisió del servei d'informació de vol d'aeroports (AFIS), aplicable a tots els aeroports civils d'ús públic, ha establert els criteris per determinar la necessitat i suficiència de la prestació del servei de trànsit aeri AFIS, i ha regulat els estudis aeronàutics de seguretat que s'han de fer prèviament a aquest efecte.

Paral·lelament Aeroports de Catalunya ha presentat l'estudi aeronàutic de seguretat, Estudi de necessitat i suficiència del servei AFIS, corresponent a l'aeroport de la Seu d'Urgell-Andorra, de competència autonòmica, realitzat en base als requisits comuns per a la prestació de serveis de navegació aèria.

En aquest estudi s'identifica la necessitat i suficiència de la prestació del servei AFIS, atenent a les seves condicions de trànsit, densitat, meteorologia i factors orogràfics. L'estudi contempla, així mateix, els requisits de seguretat per operar a la zona d'espai aeri associat a l'aeroport i delimita la zona d'informació de vol (FIZ) associada.

Aquesta Ordre té per objecte la designació de l'aeroport de la Seu d'Urgell-Andorra com a aeroport AFIS i la designació de l'espai aeri associat com a zona d'informació de vol (FIZ), amb les condicions operacionals establertes en l'estudi de seguretat presentat per Aeroports de Catalunya, si bé no l'habilita per a l'efectiva prestació d'aquest servei. Això requereix la designació de proveïdor de serveis AFIS per part de la Direcció General d'Aviació Civil a proposta del gestor de l'aeroport.

plec de bases erroni / Una errada del Govern català en la redacció del plec de bases per licitar el sistema de control de vols (AFIS) va obligar tornar enrera i va retardar la contractació i l'execució cabdal per a la posada en funcionament de l'aeroport.

De fet, el sistema de control de vols es va adjudicar el gener passat per 1,3 milions d'euros a l'empresa Saerco, però com a conseqüència de l'error de paperassa, va ser necessari tornar a començar. L'error devia ser important perquè no va ser fins a començaments d'agost que va ser solucionat, ja que hi havia un termini de com a màxim tres mesos per posar en marxa el sistema. Ara l'aeroport està en condicions de funcionar.

D'aquí a 15 anys es preveu que l'aeroport doni feina a 250 persones i que aporti 120 milions d'euros a la zona, encara que el repartiment també es preveu molt desigual, perquè 25 milions impactarien en l'economia catalana i els 95 milions restants en l'andorrana. Dijous la companyia Air Andorra va anunciar que començarà les seves operacions el proper mes de novembre. La primera ruta que realitzarà, però, no aterrarà al nou aeroport Andorra-La Seu d'Urgell, sinó que farà la connexió Barcelona-Múrcia, des de l'aeroport del Prat. Realitzarà dues freqüències diàries en cada sentit. El següent pas, que podria ser bastant paral·lel al de la connexió Barcelona-Múrcia, serà el de començar a operar a l'aeroport de la Seu d'Urgell.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT