PUBLICITAT

Arrenca la 43a edició amb Canòlich i Bixessari com a trams inèdits

  • Per a pròximes edicions s'estudiarà incloure el Coll de la Gallina gràcies a l'asfaltatge de Fontaneda
R. M. S.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un dels participants de l'edició de l'any passat, al Coll d'Ordino Foto: ÀLEX LARA

La 43a edició del Ral·li d'Andorra Històric comença avui amb dues novetats, dos trams inèdits que l'organització ha inclòs i que seran nocturns. La pujada a Canòlich i la baixada a Bixessarri aportaran la diferència entre altres edicions d'aquesta cita esportiva que compta amb 100 inscrits. A més, l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) estudia aprofitar el nou asfaltatge de la pujada al Coll de la Gallina des de Fontaneda per fer en els pròxims anys i un tram en bucle per aquella zona.

Sempre és preferible, tant a nivell d'organització com de cara als participants, pujar un port i baixar per l'altre vessant. El problema és que Andorra compta amb poques pujades així, i és per això que el tram de Canòlich (avui a les 20.19h, 3,9km) acabarà amb un sopar a dalt, per després fer el tram de Bixessarri (22.22h), ja en descens. Els vehicles a partir d'allà pujaran la Peguera (22.50h, 11,58km), i finalitzaran la primera jornada amb el pas Canillo 1 (Canillo-Ordino, 23.43h, 13km). Abans, a la tarda, a les 17.00h haurà arrencat aquesta 43a edició amb el tram Ordino 1 (Ordino-Canillo, 12.89km), per continuar a les 18.06h amb la Plana (La Comella per la part d'Escaldes, 3,59km), reagrupar-se al pont de la Rotonda d'Andorra la Vella a les 18.06h i tornar al Ordino 2 (Ordino-Canillo).

Diumenge se sortirà a les 9.00h del Museu Postal d'Ordino direcció Canillo, després a les 10.16h serà el tram del Serrat (Sorteny-Arcalís, 6,7km), i la Coma (12.19h), per finalitzar el ral·li amb Canillo 3 a les 13.07. El primer cotxe arribarà a Ordino a les 13.32h.

El que s'espera amb ganes és poder pujar o baixar per Fontaneda al Coll de la Gallina, però això serà en altres edicions, potser la de l'any vinent, quan l'asfaltatge del port sigui per fi una realitat. El Ral·li d'Andorra segueix buscant alternatives.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT