PUBLICITAT

Una rentrée tranquil·la

  • El curs 2014-15 dóna el tret de sortida amb «estabilitat absoluta» d'alumnes als tres sistemes
  • La introducció dels iPads a 5è i 6è i l'ampliació del centre a Ordino, principals novetats
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una classe d'alumnes de l'escola andorrana d'Ordino, ahir durant el primer dia de classe Foto: ÀLEX LARA

Ahir va ser dia de plors i llàgrimes, somriures i retrobaments. Pels més petits de tots, era la primera vegada que trepitjaven l'escola i coneixien els seus nous professors i companys. Pels ja més grandets, retornaven a unes aules on tantes hores s'hi van passar l'any passat. I per a la majoria de pares –alguns no ho reconeixeran–, suposava un respir després de dos mesos durs sense escola. I malgrat els sentiments, intensos, de tots els que ahir entraven als centres escolars andorrans, aquest curs 2014-15 ha començat sota la més «absoluta normalitat», a paraules de la ministra d'Educació i Joventut, Roser Suñé. Amb «estabilitat» pel que fa a matriculacions d'alumnes i sense incidències a destacar.

Segons les xifres del ministeri d'Educació, encara provisionals, els centres educatius del país es van omplir ahir amb 10.900 alumnes. Concretament, 4.300 a l'ensenyament andorrà, 3.500 al francès i 3.100 a l'espanyol. Són xifres molt i molt similars a les de fa tot just un any. A més, no es trenca amb les tendències dels darrers cursos: «On hi ha més gruix d'alumnat és a segona ensenyança, mentre que a maternal s'omple, però ja fa anys que no es creix», va explicar la ministra. Finalment, i també tenint en compte aquesta estabilitat, també s'ha optat per no tocar la xifra de professors, que se situa en els 900.

Ordino s'amplia / Pel que fa a infraestructures escolars, la més destacada d'aquesta rentrée es troba a Ordino. S'ha ampliat el centre per acollir l'increment (aquí sí), de matriculacions viscut els darrers anys. A l'escola andorrana s'hi han matriculat 285 alumnes, cinc més que l'any passat. Aquesta ampliació també beneficia l'ensenyament francès, ja que les instal·lacions ordinenques les comparteixen ambdós sistemes educatius.

Ara la propera gran obra molt necessària, va recordar Suñé, és la de l'escola de Canillo. Aquí, els treballs són més complicats ja que han «de conviure» amb la normalitat del dia a dia escolar. En principi, el nou centre, que guanyarà 4.893 m2, estarà enllestit per a l'inici del curs 2016-17.

l'ipad arriba a primera ensenyança / Amb tot, la gran novetat d'aquest curs que tot just s'inicia és la implementació del Pla estratègic de renovació i millora del sistema educatiu andorrà (Permsea) a primera ensenyança. L'any passat va ser a primer curs de segona ensenyança, i aquest toca a cinquè i sisè de primera. En conseqüència, aquest nou model educatiu també implica l'arribada de les tauletes d'Apple iPad a les aules.

En concret, el Ministeri d'Educació n'ha adquirit 200. A diferència de la manera de funcionar a segona ensenyança, aquí la tauleta s'utilitza «com una eina grupal», va explicar la ministra. És a dir, quan el docent ho considera necessari, la farà servir com a acompanyament a la seva activitat docent. És un primer pas per començar-se a familiaritzar amb la tauleta –malgrat que possiblement tots els alumnes de cinquè i sisè la dominin a la perfecció–, per posteriorment utilitzar-la com a eina bàsica i prioritària a la segona ensenyança.

Amb la introducció del Permsea a cinquè i sisè, ja són quatre els cursos on s'implementa. Educació tancarà aquest hivern els continguts per a tercer, de manera que ja es podrà aplicar el curs vinent. Aquesta introducció s'està realitzant en paral·lel a les formacions al professorat. Tot plegat per seguir «donant continuïtat» a aquesta nova manera d'ensenyar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT