PUBLICITAT

Maria Pla s'organitza per atraure més visitants i clients potencials

  • De la Unió fins el Pilar, el carrer es transforma en un centre d'oci i compres amb imatge corporativa
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
L'aspecte que oferirà el carrer Maria Pla després de convertir-se en el Fener Boulevard Foto: EL PERIÒDIC

El president de l'Associació de Comerciants de Prada Ramon (ACPR), Joan Babot, va presentar ahir en representació dels comerciants i propietaris del carrer, un projecte engrescador per dinamitzar el carrer Maria Pla en el tram que va des del carrer de la Unió fins al carrer del Pilar, que consisteix en dotar l'espai d'una marca corporativa pròpia. Així, en els propers dies, Maria Pla es convertirà en Fener Boulevard, per diferenciar-se dels grans eixos comercials centrals, Vivand –la zona per a vianants de l'avinguda Carlemany– i la part alta de l'avinguda Meritxell. Babot va explicar que la «conversió passa per equipar el carrer amb totems informatius on hi figuraran les adreces de tots els comerços, i donar-li un nou aspecte visual més festiu». Descartant qualsevol modificació de la circulació al nou passeig comercial, Babot va insistir en què «Fener Boulevard vol ser un nou centre comercial i cultural a l'aire lliure d'Andorra la Vella, on l'oferta girarà a l'entorn de la moda, els serveis, la restauració i l'oci».

iniciativa privada / El projecte parteix de la iniciativa privada i està finançat pels comerciants i propietaris de la zona que s'hi han adherit. Babot va precisar que «el 70% dels comerços del carrer col·labora en la iniciativa, un percentatge molt important si tenim en compte que es tracta de petites botigues i negocis familiars». I va afegir que «el projecte es finança a parts iguals entre comerciants i propietaris de la zona, i està desvinculat de l'ACPR».

La primera fase del projecte, la senyalització del carrer i el desplegament dels distintius de la marca Fener Boulevard, costarà «entre 10.000 i 20.000 euros, una suma gens menyspreable perquè es tracta de petits negocis», va matisar Babot. Mentre que les properes fases s'aniran desenvolupant a mesura que es vagin concretant els punts forts de les accions que s'hi programaran i les necessitats dels comerciants.

dinamitzacions / Babot també va anunciar que les primeres dinamitzacions –encara en fase d'estudi– per atraure més visitants i clients potencials al Fener Boulevard seran la Braderie del Fener i la Fira del vi novell. La primera dinamització convertirà el Boulevard en una fira d'oportunitats que «es complementarà amb activitats per als infants», va puntualitzar. En canvi, la segona dinamització serà més temàtica i «requerirà la participació dels distribuïdors de vins andorrans amb els qual ja estem contactant», va afegir Babot, argumentant que «la idea és organitzar la primera edició de la fira del vi novell aprofitant la nova collita». La fira consistirà en un espai gastronòmic i de degustació de les diferents denominacions d'origen que hi participaran. A més, el president de l'APCR va matisar que «a l'abril de l'any que ve es compliran 150 anys de l'esllavissada del Fener i volem parlar amb el comú de la capital per significar aquesta efemèride d'alguna manera». Tot i que Babot no va aprofundir sobre les raons per recordar la catàstrofe, l'esperit de superació dels avantpassats va tornar a despuntar en la motivació de la nova iniciativa. I és que després d'admetre que «el nivell de vendes ha anat baixant de manera sostinguda en els últims anys», va afegir que «entre tots intentarem redreçar la situació de crisi en què ens hem vist immersos».

Encoratjaments / El cònsol menor d'Andorra la Vella, Jordi Minguillón, va celebrar la iniciativa de comerciants i propietaris per dinamitzar el carrer i donar-li més visibilitat. Minguillón va dir que «des del comú estem disposats a col·laborar amb els comerciants, treballem amb totes les associacions, i sempre els animen perquè facin noves coses per tant, celebrem aquesta iniciativa». 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT