PUBLICITAT

El llenguatge de Cirque du Soleil i l'stop motion', junts a Clown Palace

  • Arellano presenta una performance multimèdia que «trenca fronteres» amb l'objectiu d'emocionar
L.F.M.
LA MASSANA

Periodic
Una imatge de l'assaig de l'espectacle Clown Palace a les Fontetes, ahir. Foto: TONY LARA

L'stop motion és una tècnica d'animació que consisteix a capturar fotografies consecutives d'un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia, de manera que quan es visualitzen ràpidament sembla que l'objecte es mogui. El jove cineasta massanenc, Daniel Arellano, que coneix bé aquesta tècnica, presentarà els propers dies 13 i 14 de setembre a les Fontetes l'espectacle Clown Palace, una performance multimèdia amb titelles, projeccions de vídeo en viu i dansa. La consellera de Cultura del Comú de la Massana, Jael Pozo, va explicar ahir que des la corporació han donat suport a aquest projecte perquè volen ser «una plataforma per donar oportunitats als joves artistes del país, a més d'oferir al públic un ampli ventall de diferents disciplines artístiques».

Pozo va qualificar l'espectacle com a «diferent» i que «trenca fronteres», en el sentit que barreja diferents disciplines artístiques. Arellano va dir que «utilitzem la dinàmica de Cirque du Soleil, en la qual hi ha moltes coses que succeeixen a l'escenari simultaniament», és a dir, «apliquem el llenguatge de Cirque però creem el nostre propi diàleg».

Una aposta contemporània inspirada en el llegat del circ d'Alexander Calder i que utilitza les noves tecnologies per ampliar el concepte de circ en miniatura. Al centre de l'escenari, un petit teatre de titelles, que interactua amb dos escenaris més, per una banda, amb les imatges en stop motion que es projecten en una pantalla semitransparent que cobreix l'escenari –com si es tractés d'una pantalla de cinema– i per l'altra, amb els dos protagonistes, el Clown i l'Àngel, els ballarins Xavi Perez i Emma Riba. I darrera de tots, Arellano, amb la seva presència in situ que fa de DJ, punxant la música i vídeos en directe.

El fet que la visibilitat del petit teatre és reduïda, fa que sigui recomanable aconseguir entrades al centre de la sala, i pagar una mica més, ja que aquestes són una mica més costoses que les dels laterals, on l'espectador perd la perspectiva d'un dels escenaris, «tot i que pot gaudir de l'espectacle igualment».

Els protagonistes de la història són el Clown i l'Àngel –personatges representats tant amb titelles com pels ballarins. Els altres personatges són titelles animades amb stop motion: els músics, els àngels, els fènix i els ciutadans. Les titelles són petites obres d'art de l'artista andorrana Eve Ariza. La història explica que el Clown arriba a un palau d'àngels, on s'enamorarà, li sortiran enemics –els fènix–i amistats –els ciutadans. L'argument transmet valors com el de l'amistat o l'amor, té un inici, un nus i un desenllaç, però l'espectacle està centrat en transmetre emocions en cada escena, en el joc de la superposició d'imatges, «no és necessari entendre la trama, volem provocar emocions i sensacions, és un viatge a través dels estímuls», va explicar Riba.

Arellano fa dos anys que treballa en aquest espectacle de 60 minuts, i ho ha fet amb un equip de joves talents d'arreu del món a través d'Internet. Ara l'objectiu és portar-lo de gira com a mínim als llocs d'on són els artistes que hi han participat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT