PUBLICITAT

Les pistes, també a l'estiu

  • Les activitats familiars de Vallnord i Grandvalira creixen un 10 i un 25% respectivament
  • Naturlandia rep un 40% més de visitants que al 2013 i redueix la dependència amb el Tobotronc
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un noi practica tir amb arc a la zona familiar de Pal, de Vallnord. Foto: ÀLEX LARA

Bones notícies pel sector de la neu, en els seus esforços per desestacionalitzar l'oferta i intentar que el gap de visitants entre l'hivern i l'estiu no sigui tan pronunciat. En línies generals, tant Vallnord com Grandvalira estan veient com les xifres d'afluència d'aquest estiu 2014 creixen si es comparen amb les de l'any passat. Aquest estat d'optimisme el comparteix l'altra societat que també ofereix neu i esquí a l'hivern, Naturlandia. Segons va informar ahir la directora comercial del parc, Vicky Grau, l'augment de visitants a les seves instal·lacions està al voltant del 40%. I la tendència pel que queda de dies d'estiu (en el cas de Naturlandia no consideren que finalitza fins diumenge 12 d'octubre), «és positiva». S'aspira, per tant, a acabar-lo sense variar massa el percentatge d'increment actual.

En el cas de Grandvalira, les dues propostes clàssiques estivals estan tenint molt bona afluència en el que portem d'estiu. Segons dades facilitades pel domini, el Family Park al Forn de Canillo creix un 25%. També ho fa, una mica menys –el 20%–, el Karting Marc Gené, que ja fa quatre anys que s'instal·la a l'aparcament del Tarter. Finalment, el golf del Pla dels Espiolets ha vist incrementada la seva afluència en un 7%.

Hi ha un segment d'activitats, però, que va a la baixa, el de les bicicletes de muntanya. El temps no acompanya i la competència és dura, ja que Vallnord cada vegada presenta una oferta més competitiva en aquest sentit. Sigui quin sigui el motiu, la caiguda està sent del 7% respecte a l'any passat.

Amb tot, fonts del domini van assegurar ahir que estan «molt satisfets» amb l'afluència global. L'objectiu marcat a inicis de la temporada estival va ser de créixer entre un 20 i 25%. De moment el ritme és bo. Especialment hi ha dues activitats que estan funcionant molt bé. Per una banda, el que anomenen Fornatura, un circuit pels boscos que permet conèixer la flora i la fauna de la zona. I per altra, l'Arapahoe, recorregut de trineus tirats per gossos (el que seria el múshing a l'hivern). En tots dos casos està sent «un èxit rotund» d'afluència, van afirmar.

ARCALÍS IGUAL, PAL-ARINSAL CREIX / A l'altra banda de la vall els resultats també estan sent satisfactoris. Això si, més a la zona massanenca que a la d'Ordino. La zona familiar de Pal i el Bike Park que arriba fins Arinsal estan registrant increments d'afluència d'entre el 8 i el 10% en relació a l'estiu del 2013.

Pel que fa a Arcalís, que per primer cop es posava en mans de la restauració privada del sector amb tot d'activitats familiars i rutes amb diversos vehicles, s'està «en la línia de l'any passat». L'aposta ha estat important i el fet que no s'hagin incrementat les xifres d'afluència s'ha degut en part a les condicions meteorològiques, que no han acompanyat massa a la zona d'Arcalís, van justificar.

Menys dependència del tobotronc /Finalment, i tornant al parc lauredià, Grau va voler destacar que s'està aconseguint uns dels principals objectius marcats per la societat: Reduir la dependència amb el Tobotronc. Fins l'any passat la gent pujava a Naturlandia sobretot per baixar pel tobogan. Ara ja no, gràcies a la diversificació de l'oferta, amb el parc d'animals com a principal paradigma però també amb d'altres propostes com l'Airtrekk o les rutes guiades pel bosc de la Rabassa. La casa de colònies també està ajudant a que les famílies pernoctin al parc, i per tant comprin dues entrades de dia.

Finalment, Grau va mostrar-se satisfeta amb l'increment del turista francès, que ha ajudat a aquest 40% global d'augment. I l'any passat, «ja veníem d'un increment del 23%», va informar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT