PUBLICITAT

El 'Tour Dash' serà presentat al setembre a tots els comerços

  • En dues setmanes Missé espera trobar-se amb Google per definir «el model que més encaixa»
IMAR MARTÍNEZ
ESCALDES-ENGORDANY

Andorra continua el projecte de ser el que anomenen un smartcountry, és a dir, un país amb molta representació i implicació a la xarxa, aprofitant els beneficis que aquesta ofereix. Per fer-ho, es va crear un vincle amb el gegant americà Google ja fa dos anys i mig al que s'hi van sumar Andorra Telecom i FEDA. Ara, el pròxim objectiu és implantar el Tour Dush al màxim nombre d'establiments comercials possibles. En una entrevista concedida a El Periòdic d'Andorra, el Secretari d'Estat per la Diversificació Econòmica i president d'Actua, Josep Maria Missé, va explicar que «en dues o tres setmanes esperem reunir-nos amb Google per definir quin és el model que més encaixa» i, així, «al setembre estar disponibles per explicar al comerç perquè és aquesta iniciativa».

L'èxit de negocis involucrats en el Google Business View recau, sobretot, en què es va arribar a un acord perquè fos gratuït per als comerciants que hi volguessin adherir. En aquesta trobada amb Google s'haurà de trobar la fórmula per fer-ho el màxim barat possible per als establiments, perquè sobretot el petit comerç ja va avisar que no s'hi involucraria si li suposava un sobrecost elevat. Missé va assegurar que la voluntat és formar els comerciants perquè ells mateixos estiguin capacitats per mantenir actualitzat el Tour Dush. Per a Missé «el Tour Dush és una eina molt intuïtiva, en la primera fase els hem d'ajudar nosaltres a fer aquest desenvolupament, però hem d'aconseguir que siguin autònoms, per això es necessita una formació que portarà temps.

Segons Missé, aquest sistema permet als comerciants que, a més de poder ensenyar l'interior de l'establiment a través de les xarxes, l'usuari també podrà rebre informació sobre els productes i les promocions que hi pot trobar.

Estructura piramidal / Els resultats no són immediats, com tampoc ho és l'aplicació als comerços. En aquest sentit, Missé va insistir en què el procés és lent i que cal anar pas a pas involucrant el màxim nombre de comerços possibles. Missé va explicar que el projecte té una forma piramidal que compta amb tres fases: implantació del Google Business View; del Tour Dush; i per acabar la venda a través de la xarxa. A cada fase, segons Missé, es perden establiments adherits, per això «era molt important que en la primera fase, que ha durat dos anys, s'hi afegissin el màxim de negocis possibles». 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT