PUBLICITAT

El menjador gratuït de la capital atén diàriament 15 persones

  • El 80% d'usuaris són homes espanyols i andorrans, d'edats compreses entre els 25 i els 65 anys
JOSEP ROMERO
ANDORRA LA VELLA

Fa ara just un any, coincidint amb la festa major d'Andorra la Vella, es va posar en marxa el restaurant social de la Creu Roja Andorrana, Cal Focall, a l'avinguda Príncep Benlloch. Durant aquests darrers 365 dies van atendre 69 persones i la mitjana d'usuaris cada dia és de 15 persones. La majoria, un 80%, són homes davant un 20% de dones. Per edats, el 40% tenen entre 55 i 65 anys; un 14% entre 45 i 55 anys; un 34% entre 35 i 45 anys i un 12% entre 25 i 35 anys. Per nacionalitats, un 47% són espanyols, un 34% andorrans, un 14% portuguesos i un 5% d'altres països.

Del total de persones ateses es van tancar expedients a 55 persones, (per la millora de la seva situació, per trobar feina o per ajuda de familiars o amics) o també per haver marxat d'Andorra.

Des del juny passat el restaurant va ampliar l'horari d'obertura a les nits i els diumenges cobrin, així, els 365 dies de l'any. Gairebé la totalitat dels usuaris que van a dinar també van a sopar. A més, la Creu Roja facilita entrepans o plats preparats per emportar a les persones que per problemes de transport no poden desplaçar-se fins al menjador.

DIFERENTS TIPUS DE RECURSOS/ El Principat compta amb diferents tipus de fons per cobrir les necessitats alimentàries de les persones sense recursos com els bancs d'aliments, que faciliten productes a persones que disposen de cuina, o els vals de compra d'aliments en els hàbits domèstics així com els menjadors de les llars de jubilats.

El cas de Cal Focall s'adreça a persones que no disposen de cuina o no tenen els coneixements per preparar menjar. Dóna servei a ciutadans, tan majors d'edat com menors acompanyats pels seus progenitors o tutors legals, que es troben al país i que en aquell moment no tinguin recursos econòmics o d'un altra índole que no els permetin cobrir les seves necessitats alimentàries. El projecte de l'ONG, recolzat pel Comú de la capital i el Govern, es complementa amb diferents professionals de l'àmbit social del país per assegurar que l'usuari rep una atenció integral i individualitzada. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT