PUBLICITAT

Camp: «Quan una cosa funciona, millor no tocar-la»

  • El ministre aposta per mantenir característiques i aforament per a l'any vinent
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un moment de l'espectacle del Cirque du Soleil, aquest juliol Foto: TONY LARA

El Ministeri i Andorra Turisme estan convençuts que han fet diana amb l'aposta estival pel Cirque du Soleil. No només pel fet d'aconseguir portar al país una companyia de renom mundial, sinó també pel format amb el que s'instal·la a Andorra. És «un esdeveniment gratuït i exclusiu, que només es pot veure aquí», va ressaltar el ministre Francesc Camp. És per aquest motiu que des de l'Executiu no dubten en repetir experiència l'estiu de l'any vinent, i també tenen clar que no es volen aventurar en fer grans canvis a l'actual format. «Quan una cosa funciona, millor no tocar-la», va assegurar Camp.

Turisme té la certesa, després de dues edicions, que «el format funciona». Per aquest motiu, el mes vinent, quan comencin les negociacions amb la companyia per tornar a portar Scalada l'any vinent, la intenció és demanar un format amb característiques similars a les d'aquest any, també tenint en compte que des del Govern no es plantegen augmentar el pressupost destinat, fixat en els 2,7 milions d'euros. Tampoc es vol tocar la capacitat d'aforament, perquè és la justa perquè tothom pugui veure correctament l'espectacle, va exposar Camp.

Finalment, també es vol seguir amb la fórmula de potenciar les entrades gratuïtes enfront les de pagament (amb seient). «La gratuïtat atrau molt», va assegurar Camp. Aquest any la fórmula ha estat 60% gratuïtes i 40% de pagament. Com a molt, Turisme es planteja arribar al 50% de pagament i 50% gratuït, «no més enllà».

Una nova temàtica / Sí que hi ha un aspecte, però, en que s'incidirà des del Govern que es produeixi un canvi. Tal i com va passar entre la primera i la segona edició d'Scalada, la intenció és que la temàtica de l'espectacle canviï. El primer any es va focalitzar en el turisme, el segon en la natura, cara el 2015, «volem fer un espectacle nou», va manifestar Camp, conscient que fins a un 30% del públic que aquest estiu ha assistit al Cirque de Soleil repetien, és a dir, ja van venir a Andorra el 2013.

81.000 espectadors / El punt i final d'Scalada Mater Natura va ser aquest dissabte. A les 17 representacions de l'estiu hi han passat un total de 80.950 espectadors. Són xifres que representen una ocupació mitjana del 95%, tres punts per sobre de la de l'any passat.

El 68% del públic que van assistir de manera gratuïta eren espanyols, un 16,5% eren andorrans, un 11% francesos i en menor percentatge també hi ha assistit russos, anglesos, belgues, nord-americans i canadencs, entre d'altres.

Precisament el tema de l'origen del públic és l'aspecte en el que es vol treballar cara l'any vinent. «La nostra aspiració seria poder diversificar més l'assistència», amb el mercat francès com a principal objectiu.

Pel que fa a les problemàtiques que es van donar durant la primera edició (controvèrsies amb les reserves per internet o la manca de visibilitat dels nens, entre d'altres), Camp va assegurar que s'han solucionat aquest any.

En qualsevol cas, des d'Andorra Turisme s'està treballant amb enquestes entre el públic per determinar possibles aspectes que caldrà millorar pel 2015.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT