PUBLICITAT

El sector del transport, satisfet però amb objeccions sobre la nova Llei

  • L'Associació de Transportistes troba a faltar la obligatorietat d'haver de realitzar el Pla de Transport
L. F. M
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatge de l'estació d'autobusos d'Andorra la Vella. Foto: TONY LARA

El sector dels transport es va reunir amb el Govern abans que aquest tirés endavant el projecte de Llei del Transport. Aquesta era una demanda històrica del sector que li ha donat suport i es mostra satisfet, tot i que observa amb escepticisme certs temes i n'hi troba a faltar d'altres.

Pel que fa a la prohibició dels serveis internacionals dels taxis dels establiments hotelers, des de l'empresa de transport de passatgers Novatel, Sergi Andaluz va dir ahir que «esperem que amb la nova llei el Govern ho controli», tot i que va afegir que «aquests serveis ja es podrien controlar ara, perquè sí que està prohibit fer els serveis sense permís».

Diversos agents del sector van explicar que els serveis d'aquests taxis pirates si que tenien una afectació per al transport, sobretot durant les temporades d'hivern i d'estiu, en aqueta última pujant turistes russos de la costa daurada,

Jordi Troguet, de l'empresa Montmantell, va afegir que «ja ens està bé que ho regulin perquè hi havia molta anarquia». Pel que fa a mantenir el servei dels establiments en àmbit nacional, Troguet va dir que «si és un servei que no es cobra ens sembla bé que puguin realitzar el servei», ara bé, «si ells cobren, igual que ho fem la resta, han de demanar autorització».

Troguet també es va mostrar satisfet pel que fa a als acords internacionals per al transport, «ja que fins ara només teníem permisos verbals», i de la regulació de les pautes per accedir a la professió.

Per altra banda, malgrat estar d'acord amb la necessitat de regulació de les parades d'autobusos, «que continuen sent de servei comunal però ara serà el Govern qui en marqui les mides, ja que en algunes no hi cap ni una moto», tant Troguet com Andaluz van destacar que el que s'ha de fer és l'estació d'autobusos nacional, «de parada obligada per a totes les línies». Troguet va destacar que «és vergonyós que a un país on només s'hi pot accedir amb autobús no hi hagi una estació nacional», i va afegir amb ironia que «esperem que sigui un tema per a les pròximes eleccions».

DUES LLEIS EN UNA / Des de l'Associació de Transportistes de Passatgers, Gabriel Dallerès va explicar que quan el Govern els hi va presentar el projecte van fer diversos suggeriments, però que encara no saben si l'Executiu els ha tingut en compte. De totes maneres sí que va explicar que una de les propostes era no realitzar només una llei del transport generalitzada per a tots, sinó fer-ne una per a passatgers i l'altre per a mercaderies, «ja que tenen necessitats diferents», i finalment no ha estat així.

Pel que fa a la Cooperativa Interurbana, i «des de la perspectiva d'operadors al Principat», Dallerès va dir que havien trobat a faltar «les transitòries cap a la nova situació», és a dir, com s'hauran de dur a terme els diversos canvis.

Finalment Dallerès va criticar que en la Llei no s'estableixi la obligatorietat de dur a terme l'esperat Pla de Transport –que per contra si constava a la Llei de 1985, tot i que mai es va dur a terme–, deixant «un marge molt obert d'actuació després de la Llei».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT