PUBLICITAT

Els serveis de taxi dels hotels no podran fer viatges internacionals

  • La Llei del Transport limita els establiments al transport nacional i amb requisits
  • La nova legislació vol propiciar la signatura de convenis bilaterals per a les mercaderies
L. F .M
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Jordi Cinca, Jordi Alcobé i Irene Gonzálex, ahir durant la presentació de la Llei del transport. Foto: TONY LARA

El ministre d'Economia i territori, Jordi ALcobé, i la directora d'Indústria, Irene González, van presentar ahir el projecte de Llei dels transports per carretera, una iniciativa que «respon una demanda històrica del sector», tal i com va explicar el ministre.

La Llei cobreix les necessitats actuals de regulació no contemplades en la legislació vigent –Llei del transport de 1985 i Llei sobre les condicions per a l'exercici de l'activitat del 1993. Entre aquestes necessitats, la del transport internacional de viatgers. És en aquest punt on es veuran afectats els «serveis complementaris» de taxi que ofereixen alguns establiments hotelers, ja que aquesta Llei en prohibeix els serveis internacional. Segons va explicar González, la Llei estableix l'exclusivitat al servei del taxi, juntament amb les empreses de transport públic de viatgers, en el transport internacional.

A més de quedar limitats al mercat nacional, aquests serveis que ofereixen els establiments també s'hauran de regularitzar i faran falta uns requisits per poder realitzar aquest tipus de transport: que el conductor tingui el carnet B2 i formi part del personal de l'establiment, que el vehicle estigui llogat al nom de l'empresa i que estigui identificat –«s'obligarà a retolar els vehicles si volen fer transport de viatgers» . Amb aquests requisits, Alcobé va explicar que l'objectiu és «donar seguretat i garanties i evitar les pràctiques deslleials».

RECIPROCITAT / Un altra de les «necessitats actuals de regulació» és la de regular el transport internacional de mercaderies. La llei «permet demanar i lliurar autoritzacions de transport a les empreses estrangeres» i també permetrà sancionar els transportistes estrangers. Andorra actualment no pot operar a certs països, però en canvi aquests sí que poden transportar a Andorra. González va posar l'exemple d'Itàlia, A partir de l'aplicació de la Llei «si un país ens demana l'autorització, nosaltres també li podem demanar». Així doncs, si aquets país vol operar haurà de signar un conveni. González va admetre que la intenció és obligar als països a tenir uns convenis com els d'Espanya, França i Portugal.

LLOGAR SÍ, COMPARTIR NO / Pel que fa al transport de viatgers, la Llei també permetrà atorgar les autoritzacions dels serveis públics regulars i establir la durada de les concessions i de les autoritzacions administratives.

També regula el servei de lloguer amb conductor i sense. Pel que fa a les empreses de lloguer, González va informar que aquestes s'hauran d'inscriure al Registre General de Transportistes abans del 30 de juny del 2016.

El que no contempla la Llei, tal i com va reconèixer el ministre, és l'activitat de compartir vehicle. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT