PUBLICITAT

Pedaland està en marxa

  • Autoritats del país van inaugurar ahir el servei de lloguer de bicicletes urbanes H En un futur l'organització pensa en arribar a 80 estacions
IMAR MARTÍNEZ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Usuari de Pedaland abans del primer recorregut oficial, ahir Foto: ÀLEX LARA

La prova pilota de Pedaland, el servei de lloguer de bicicletes elèctriques urbanes per minuts, ja està en marxa i es podrà fer ús de forma gratuïta fins dilluns. La inauguració es va fer ahir en un acte on es van reunir un bon nombre d'autoritats del país que van poder provar en primera persona els vehicles. El recorregut va començar a l'estació de lloguer que s'ha situat a l'Avinguda Meritxell per acabar a la que hi ha a l'aparcament de la plaça de l'Església d'Escaldes-Engordany.

Un cop arribats al destí, tots els participants d'aquesta primera pedalada es van mostra entusiasmats amb els projecte i amb les possibilitats que ofereixen aquest model de bicicletes. La imatge va atraure a molts curiosos, sorpresos per la novetat i per veure a les autoritats sobre els vehicles de dues rodes. Els organitzadors ja van insistir durant la primera roda de premsa que és important que els usuaris entenguin que és un mitja de transport per tothom. L'objectiu ara, perquè Pedaland sigui un èxit, és que sigui un fet normal.

Suport del Govern / A més de les cònsols majors de les parròquies d'Andorra la Vella i Escaldes, Rosa Ferrer i Trini Marín, i de representats de Pedaland i dels patrocinadors (FEDA i BPA), també va fer el recorregut sobre una bicicleta elèctrica el ministre de Turisme i Medi Ambient, Frances Camp.

A l'arribada a la plaça de l'Església, el ministre va voler felicitar als impulsors del projecte perquè «un dels principals contaminants de l'atmosfera són els cotxes i iniciatives a favor de la mobilitat sostenible com a aquesta són molt positives per Andorra». Camp va insistir en què els resultats i l'èxit del projecte s'han d'anar consolidant amb el temps, i va afegir que «amb el temps en veurem els resultats i, si cal, ajudarem més encara des del Govern». El ministre de Turisme i Medi Ambient va destacar, també, els suport i patrocini de FEDA i BPA, i va afegir que «si funciona des del ministeri podem fer un esforç». A la pregunta de si es referia a recolzament econòmic, el ministre no va voler avançar-se als fets i va afirmar que «encara no ho sé, és massa d'hora».

Durant els 4 dies gratuïts hi haurà punts d'informació per animar a provar els vehicles.

Projectes de futur / Tot i que ningú vol parlar d'un futur molt llunyà, el responsable de l'empresa Pedaland, Alain Bernat, va explicar el que està previst si s'assoleixen els objectius marcats per la prova pilot que va començar ahir i durarà cinc mesos.

Més bicicletes, més estacions i, sobretot, una xarxa que cobreixi el màxim de territori del Principat possible. Bernat va mostrar-se molt segur de l'èxit del projecte i no dubta que s'aconseguirà que les bicicletes elèctriques siguin una alternativa real de transport públic per tothom.

Les bicicletes / El responsable de l'empresa Pedaland va assegurar que «el mecanisme és molt senzill i portar-la és molt agradable». Aquesta mena de vehicles no s'ha d'entendre com una bicicleta amb motor que avança sola sense que hagis de pedalar. Però, a diferència d'una bicicleta convencional, en aquest cas l'usuari regula la força de la pedalada i el sistema elèctric fa la resta. És a dir, es pot pujar un carrer inclinat fent la mateixa força que si s'anés per un camí pla. Com va afirmar Alain Bernat «un cop puges i vas pedalant, el motor elèctric t'ajuda». L'usuari pot triar fins a quin punt vol que el sistema l'ajudi, a través de les marxes i del sistema de ‘turbo' que ofereixen 3 possibilitats.

Ús públic / La iniciativa està pensada també per a que els que venen a visitar Andorra puguin aprofitar-la. Francesc Camp va explicar que «a les parròquies baixes és on hi ha més turisme, i també podran fer servir les bicicletes». Des de Pedaland també es va confirmar que s'espera que, a la llarga, es pugui ajuntar el lloguer amb les altres targetes de transports públics, com la de l'autobús, per facilitar el lloguer.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT