PUBLICITAT

Els models d'èxit a Europa

  • El projecte s'inspira dels que han adoptat les grans capitals del vell continent
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Els sistemes públics de lloguer de bicicletes són una realitat implantada a la majoria de grans ciutats europees. A Barcelona, des de la seva inauguració l'any 2007, el bicing ha anat creixent a un ritme vertiginós superant totes les previsions i arribant als 200.000 actuals. A Londres l'enorme expansió i acceptació del sistema ha obligat a crear nous carrils bici fins al punt creant una xarxa de «supercarrils» que recorre tota la capital britànica. Berlín és considerat un paradís per als ciclistes, amb una enorme quantitat de carrils i de recorreguts que poden aprofitar els usuaris del sistema de lloguer de bicicletes públic. I París no podia ser menys, sempre puntera, la capital francesa va ser una de les pioneres.

PIONERS / El que no és tan comú es trobar bicicletes elèctriques com les que podrem veure circulant al Principat a partir del 25 de juliol. Si tenim en compte les condicions geogràfiques andorranes, és obvi que aquest sistema és molt més adequat que les bicicletes tradicionals. La darrera gran capital en implantar aquest tipus de sistema ha sigut Madrid, tot i que la seva estrena a finals de juny va estar marcada per les errades del sistema, moltes d'elles encara sense solucionar.

En la presentació d'ahir es va insistir molt en el fet que Pedaland no és una idea original, sinó que vol copiar els models que fins ara han tingut un més que notable èxit. Menys soroll i contaminació, menys cost, menys problemes per aparcar... D'avantatges n'hi ha molts, cal aprofitar-los.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT