PUBLICITAT

Les Dos Valires ja arriba als 3.000 vehicles diaris

  • Ordenament manté la voluntat de construir el túnel del Solar
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'interior del túnel Foto: ÀLEX LARA

Afinals de mes es compliran dos anys des de l'entrada en funcionament del túnel de les Dos Valires, i des del Govern asseguren que darrerament, s'ha notat «un lleuger increment» del nombre de vehicles que hi passen. Segons va explicar el director d'Ordenament Territorial, Manel Riera, el túnel ja ha assolit màxims diaris de 3.000 vehicles per sentit, mentre que l'any passat aquesta xifra se situava a l'entorn dels 2.500.

Riera va admetre que el túnel «té una intensitat de trànsit que es pot qualificar de lleugera», tot i remarcar que «el que sí que és veritat és que darrerament s'ha apreciat un lleuger augment de la intensitat de trànsit al túnel». Hi ha influenciat molt el tall de trànsit a la part alta d'Escaldes-Engordany. Molts vehicles optaven per agafar les Dos Valires des d'Encamp per entrar a la parròquia escaldenca.

Riera va insistir en què l'eficàcia del túnel «no s'hauria de mesurar tenint en compte la intensitat dels vehicles que hi passen», sinó des del punt de vista de la seguretat viària. El director d'Ordenament Territorial va insistir en el risc i en els problemes «en la qualitat de vida» que representava pels veïns d'Escaldes-Engordany el fet que la parròquia hagués d'assumir tot el trànsit dels camions que anaven cap a la Massana i Ordino, abans d'obrir-se el túnel de les Dos Valires.

túnel del solar, ‘sine die' / D'altra banda, Riera va constatar que aquesta infraestructura es va planificar com a part d'una futura circumval·lació de la vall central. A molt llarg termini, el Pla Sectorial de Noves Infraestructures Viàries preveu la construcció del túnel del Solar d'Andorra la Vella, una desviació que permetria esquivar el pas per les poblacions de Santa Coloma, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.

La sortida nord d'aquest túnel se situaria prop de la Massana, on connectaria amb la CG3, de manera que el Túnel de les Dos Valires seria la seva continuació fins a la CG2 i el que permetria completar aquesta circumval·lació. Riera va remarcar a l'ANA que el Pla Sectorial de Noves Infraestructures Viàries va planificar aquesta obra «com un tot, com un conjunt, el que passa que l'anem fent a trossets, i llavors quan fem un tros no s'aprecia la foto final, però no la perdem mai de vista».

En el cas del túnel del Solar, que igual que en el cas del dels Dos Valires, també preveu una galeria de dos carrils per sentit, Riera va voler remarcar que és un d'aquests túnels «a llarg termini», i va insistir que ara mateix el Govern no té cap mena de calendari per tirar-lo endavant.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT