PUBLICITAT

Només el Brasil acceptaria peticions de parelles gais

  • L'altra opció seria l'adopció nacional, però aquesta no és freqüent
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Martínez i Mallol analitzen la situació de les adopcions Foto: ANA // N.M.

La cap d'àrea d'atenció social a la infància i la família, Ruth Mallol, i el psicòleg del Servei d'Adopcions, Bruno Martínez, van assegurar que encara que es modifiqui la llei del matrimoni permetent les adopcions per part de parelles homosexuals, l'únic país que accepta peticions d'aquest tipus de famílies és el Brasil. Així, els experts fan referència a les darreres informacions en relació a la proposició de llei de les unions civils, que modifica les lleis del matrimoni i també la de l'adopció per permetre aquesta opció a parelles homosexuals, i van indicar que només es podria fer efectiva al Brasil o a nivell nacional, on no és freqüent que hi hagi molts infants per ser adoptats.

En un principi, la proposició defensada pels demòcrates estableix que es pugui adoptar d'acord amb l'article 3 de la Llei de l'adopció, que fa referència a les adopcions per part d'una persona sola, però que permet que posteriorment el cònjuge pugui adoptar el seu fill.

Aquesta opció, però, ja va ser criticada pel mateix Govern en el criteri a la proposició de llei, recomanant un canvi de l'article 2 de la llei que preveu que es pugui demanar l'adopció després de cinc anys de matrimoni o de convivència per parelles heterosexuals. En aquest cas, la modificació hauria d'eliminar la restricció a les parelles heterosexuals, va informar l'ANA.

Majors de 7 anys / Amb tot, Mallol va indicar que de tots els països del món amb infants per a l'adopció internacional només coneixen el cas de Brasil que permeti fer la demanda a matrimonis homosexuals. I precisament, amb aquest país ja hi treballa Andorra i no caldria establir-hi nous contactes. No obstant, els infants que dóna en adopció el Brasil són sempre majors de set anys, motiu pel qual moltes de les demandes no s'adaptarien a aquest perfil.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT