PUBLICITAT

Andorra es marca un termini de 4 anys per captar el mercat xinès

  • L'arribada d'empresaris xinesos al Principat es pronostica més a «llarg termini», assegura Bangzao
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Saboya amb la delegació xinesa que ha visitat Andorra, encapçalada per l'ambaixador Zhu Bangzao, ahir Foto: SFG

Després de 20 anys de relacions diplomàtiques amb la Xina, el Govern vol concentrar els esforços en l'àmbit turístic per aconseguir resultats en aquest mercat en un termini de quatre anys, i incrementar els aproximadament 2.000 turistes xinesos que anualment visiten Andorra. El ministre d'Exteriors, Gilbert Saboya, després de la reunió mantinguda amb l'ambaixador de la Xina a Espanya i Andorra, Zhu Bangzao, va afirmar que esperen resultats a curt termini en l'àmbit turístic, però va reconèixer que en l'àmbit de les inversions, «la perspectiva ha de ser més a llarg termini». Per aquest motiu, després d'aconseguir els contactes amb agències de viatges i operadors turístics en la recent visita feta a la Xina, els objectius són elaborar un pla d'acció amb aquests operadors, adequar l'oferta als gustos d'aquest mercat i facilitar els visats turístics fora de l'espai Schengen.

La visita de l'ambaixador de la Repu?blica Popular de la Xina a Andorra ha servit per commemorar els 20 anys de relacions diplomàtiques entre els dos països que, tal com ell mateix va destacar, són «fortes i estables». Bangzao va expressar la seva voluntat d'anar «encara més lluny en tots els dominis», i per aquest motiu va assegurar que volen treballar a llarg termini per tal que el desenvolupament dels dos països en surti beneficiat.

L'ambaixador, igual que Saboya, considera que les possibilitats que empresaris xinesos s'interessin per invertir a Andorra s'han de treballar a llarg termini, mentre que creu que en matèria turística hi pot haver resultats més immediats, si s'aconsegueix que els operadors turístics xinesos programin més viatges que incloguin Andorra. En aquest sentit, Bangzao va destacar els 98 milions de xinesos que l'any passat van sortir del seu país per fer turisme, una xifra que passarà dels 100 milions aquest any i que pot arribar als 300 o 400 milions el 2020.

En vista d'aquest potencial i de la «porta oberta» que suposen les bones relacions bilaterals, Gilbert Saboya va dir que l'objectiu és captar el turista xinès de la mateixa manera que es va fer amb el mercat rus. «Cal fer una planificació, crear mecanismes de presència en esdeveniments, i tot això requereix mitjans humans i financers», va informar l'ANA.

Durant la visita feta al mes de maig a la Xina, es va copsar que Andorra pot ser atractiva per als xinesos pel fet de ser una destinació nova i en certa manera «exòtica», per les petites dimensions del país, va assegurar Saboya. A més, els turistes xinesos també es mostren interessats per l'oferta de compres del país. Així, l'objectiu és treballar perquè Andorra sigui un punt en l'itinerari dels viatges que es programen per França i per Espanya.

Dèficit de notorietat / Però d'altra banda, Saboya va reconèixer que Andorra té un dèficit de notorietat molt important i que, per tant, queda molta feina per fer. Així, considera que per començar a tenir resultats «ens hem de posar en la vista d'una legislatura completa», perquè cal dedicar-hi molts esforços i tenir molta continuïtat, però no va voler avançar quin objectiu es fixen pel que fa a xifres d'increment, tenint en compte que actualment visiten Andorra uns 2.000 xinesos a l'any.

L'objectiu és ara per ara contactar amb els operadors turístics que ja programen estades a Andorra de manera esporàdica, per conèixer com valoren l'experiència i quins aspectes s'han de millorar. En aquest sentit, el ministre va reconèixer que ja es treballa amb les ambaixades de França i Espanya a la Xina per facilitar els visats turístics de fora de l'espai Schengen, de manera que els turistes xinesos puguin disposar-ne tants com en demanin.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT