PUBLICITAT

Suport unànime als primers passos pel telefèric del Carroi

  • L'oposició planteja la necessitat de posar un atractiu turístic al cim i que es busqui el millor punt de sortida
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Minguillón i Ferrer durant el Consell de Comú d'ahir Foto: ANA / J.P.C.

El pic del Carroi i el seu telefèric ha aconseguit el que molts d'altres, malgrat destinar-hi suor i llàgrimes, no han aconseguit mai: posar d'acord tot el consell de comú d'Andorra la Vella, format per quatre forces polítiques. Demòcrates per Andorra, el Partit Socialdemòcrata i Socialdemocràcia i Progrés van votar ahir a favor i van felicitar la iniciativa de la majoria comunal (Coalició d'Independents), en relació a la signatura d'un conveni de col·laboració amb el Govern i la Massana per impulsar aquest giny mecànic. En paral·lel, també es van mostrar molt favorables a destinar 30.000 euros per tal que una enginyeria especialitzada elabori durant aquest estiu el que ha de ser el plec de bases futur del concurs nacional d'adjudicació d'aquesta nova infraestructura per a la capital.

Tots els grups polítics van voler remarcar en els seus discursos d'aprovació que el telefèric del Carroi és un aspecte que duien al seu programa electoral. A més, es tracta d'un projecte «on tots hi guanyem», va destacar el conseller taronja, Carles Torralba. Tant la parròquia, que guanya «un revulsiu turístic», com la Massana i l'estació de Pal, tenint en compte que la segona fase d'aquest projecte nacional preveu un enllaç entre el cim del Carroi i l'estació d'esquí de Vallnord.

Pel que fa a l'oposició socialdemòcrata i d'SDP, van coincidir en alertar que, a banda del giny mecànic, s'ha de pensar molt bé la infraestructura que coronarà el cim. «No només ha de portar a pistes, ho hem de fer atractiu», va plantejar el conseller d'SDP, Josep Vila, afegint que no n'hi ha prou «amb un mirador i un restaurant». La zona de restauració és el que plantejava Doppelmayer fa uns anys, en plena bonança econòmica i quan semblava que el telefèric havia de ser una realitat imminent. Doppelmayer segueix sent, amb tot, l'empresa privada més ben posicionada per al concurs nacional (està especialitzada en aquest tipus de giny), tot i que el cònsol menor, Jordi Minguillón, va assegurar que la porta està oberta a tothom i va mencionar d'altres possibilitats com «grups inversors o entitats bancàries».

Pel que fa a la consellera socialdemòcrata, Dolors Carmona, va alinear-se amb Vila i va parlar de la necessitat de posar, tant a la sortida com a l'arribada, «una infraestructura que capti l'interès dels visitants». Carmona es va mostrar especialment preocupada amb el punt de sortida del telefèric. Aposta per un espai «cèntric» tot i que tampoc veuria malament una sortida des de Santa Coloma (com plantejava el projecte inicial), perquè també serviria de «revulsiu» per a aquesta zona de la parròquia.

Enginyeria aquest estiu / Minguillón va voler respondre a totes aquestes demandes sobre el punt de sortida i també sobre la necessitat de fer o no una zona turística a dalt de tot assegurant que ells seran «els primers en contemplar i vigilar què es farà». Malgrat que també va exposar que es tracta d'una decisió que haurà de prendre la iniciativa privada, tenint en compte que la infraestructura es vol desenvolupar mitjançant concessió administrativa (a l'estil del que es volia fer amb l'heliport del Patapou). Entre les opcions, el ja citat restaurant i el mirador, o fins i tot un museu, va exposar el cònsol menor.

De moment, el que està clar des de la corporació és que aquests propers dies es tirarà endavant un concurs nacional que servirà per redactar el plec de bases del projecte, a través d'una enginyeria. Un plec de bases que, si tot segueix el seu curs, estaria enllestit aquest mateix estiu. L'objectiu es poder començar les obres del telefèric l'any vinent. Però també s'ha de tenir en compte que hi ha eleccions pel mig, tant comunals com generals.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT