PUBLICITAT

Ocupació és el servei més controvertit a l'enquesta

  • Els resultats de l?estudi afavoreixen totes les administracions
G. GURDÓ
SANT JULIÀ DE LÒRIA

L’observatori també recull una enquesta de satisfacció de la població respecte dels diferents serveis públics que nota positivament tots els serveis, tot i que també registra molta abstenció en àrees com ara el Servei d’Ocupació, els serveis socials o l’Administració de Justícia. 

El més controvertit és el Servei d’Ocupació del qual el 54% d’enquestats no va voler opinar i el percentatge restant està molt dividit. El 23% opina que és satisfactori mentre que el 22% opina que no ho és. I de la gent que hi han fet algun tràmit en els últims dotze mesos, el 51% també està satisfeta mentre que el 49% no ho està gens. 

En general però, els serveis públics estan ben notats, fins i tot la CASS malgrat la preocupació generalitzada per la cobertura sanitària i les pensions de vellesa. Així els més ben notats per les persones que els van utilitzar recentment són els Centres d’Atenció Primària (CAP) amb el 95% de satisfacció. Segueixen els serveis de tràmits comunals (91%), FEDA amb (88%), el servei de tràmits del Govern (86%), Ensenyament (84%), Policia (82%), l’hospital (79%), l’STA (63%), els serveis socials (61%) i l’Administració de Justícia (57%). 

En quant a l’opinió que té la població dels serveis, independentment que els hagi utilitzat o no, els percentatges són una mica inferiors als anteriors, però la diferència no és significativa com es pot llegir en la columna de la dreta. 

Dels dos grups de respostes es desprèn que els serveis de l’Administració de Justícia, els Serveis Socials i el Servei d’Ocupació, són els que obtenen un menor percentatge de satisfacció entre els enquestats i també el percentage més elevat de persones que no han contestat a l’enquesta. Micó va explicar ahir que «això respon probablement en alguns casos al fet que no els han utilitzat». 

ELS MOTIUS D’INSATISFACCIÓ / Les persones que no estan contentes amb els serveis prestats per les administracions assenyalen la poca professionalitat del personal que les va atendre com a primer motiu d’insatisfacció. Això passa als serveis de tràmits tant del Govern com dels comuns; a l’hospital, als CAP, a la CASS i  a la Policia. La lentitud per resoldre la gestió o el problema i la dificultat en els procediments administratius són els primers motius d’insatisfacció pels serveis socials, d’Ensenyament, d’Ocupació, i de l’Administració de Justícia. Per últim el preu del serveis també és motiu de descontentament pels serveis que proporciona tant l’operador de telefonia (STA), com el distribuïdor d’energia (FEDA). 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT