PUBLICITAT

El tancament de Carlemany altera lleument el trànsit

  • Un estudi permet comparar la situació viària abans de fer l'avinguda per a vianants
  • Els punts amb més saturació són la sortida del túnel del Pont Pla i el carrer de la Unió
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

mapa2
Mapa de la xarxa viària de juliol a desembre del 2013 Foto: ÀREA DE MOBILITAT DEL GOVERN D?ANDORRA

El passat mes de març l'Àrea de Mobilitat del Govern d'Andorra va presentar un estudi sobre la intensitat de trànsit a la parròquia d'Escaldes-Engordany, en diferents períodes del 2013. Aquest estudi serveix per comparar la situació viària de les seves carreteres i carrers abans del tancament de l'avinguda Carlemany (a finals de juliol) i també després. En la comparativa s'aprecia com la prohibició del pas de vehicles per la principal avinguda de la parròquia no ha alterat de manera substancial les tendències del trànsit, ni ha contribuït a augmentar la intensitat mitjana diària.

Entre els mesos de gener i de maig de l'any passat, quan encara no s'havia tancat l'avinguda ni tampoc s'havien iniciat els canvis circulatoris per a iniciar la transició cap a un Carlemany sense cotxes, les zones més problemàtiques de la parròquia pel que fa a intensitat de vehicles eren la sortida del Pont Pla venint de la Massana, que connecta amb la rotonda de la Dama de Gel, i la Carretera General 2 o de l'Obac, just abans d'arribar a la rotonda d'Engolasters, venint de la capital. Aquests dos punts presentaven saturacions de trànsit entre el 90 i el 100%, segons l'estudi de Mobilitat.

L'àrea governamental va realitzar el mateix estudi dos mesos després del primer i fins final d'any. És a dir, un cop l'avinguda Carlemany es va tancar als vehicles. Segons el nou mapa, el punt crític de la sortida del Pont Pla es manté, mentre que es perd el de la Carretera General 2. Això si, se'n guanya un de nou: el del carrer de la Unió, direcció la Massana. Després d'aquests dos trams, els següents punts amb més saturació de trànsit (a la franja que va entre el 75 i el 90%), són les interseccions de la rotonda de la Dama de Gel, l'avinguda de les Nacions Unides a tocar del Prat del Roure, i la CG2, abans d'arribar a Engolasters venint de la capital (aquí s'ha reduït una mica el trànsit). Finalment, també la carretera de l'Obac, ara sentit sud, entre la rotonda d'Engolasters i la que serveix per enllaçar amb la parròquia d'Encamp, la del Madriu.

També són zones amb una important acumulació de vehicles el primer tram de la carretera que porta a Engolasters, tot el carrer de la Unió, l'avinguda del Consell de la Terra, el carrer Ciutat de Sabadell i tot el tram que va des d'aquest carrer fins l'alçada de l'avinguda Carlemany per la Carretera General 2. Precisament aquesta zona és la que s'hauria vist més afectada en termes d'afluència de vehicles pel tancament de l'avinguda Carlemany.

En canvi, zones de la part alta de la parròquia que han vist modificat el sentit de circulació per acomodar-se a Carlemany sense vianants, com pot ser el carrer Santa Anna o l'avinguda de les Escoles, no presenten problemes de saturació de vehicles. H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT