PUBLICITAT

La segona part de la desviació de Sant Julià, a concurs aquest any

  • Riera diu que vénen uns mesos claus» per tal de desencallar les obres
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Foto: ÀLEX LARA

La construcció de les fases 1 i 2 de la desviació de Sant Julià de Lòria hauria de sortir a concurs aquest mateix any. Aquest és el calendari amb el que treballa el Govern, tal com va explicar en una entrevista a l'ANA el director d'Ordenament Territorial, Manel Riera. En aquests moments, el Govern ha encarregat un estudi que ha d'analitzar les diferents alternatives que hi ha per tal de finançar l'obra «a 20 o 30 anys», i ha d'estar a punt després de l'estiu. L'objectiu de l'Executiu és que el cost d'aquesta infraestructura, que és d'uns 40 milions d'euros, no hagi d'anar a càrrec del pressupost general de l'Estat. Riera assegura que un cop conegut aquest informe, es decidirà quina és la fórmula més adequada i ha augurat que «vénen uns mesos claus» per tal de desencallar aquesta qüestió.

Una de les opcions, segons va admetre Riera, seria a través d'un sistema de «peatge a l'ombra», és a dir, que el Govern pagués a l'empresa concessionària de la via, en funció bàsicament del nombre de vehicles que hi passessin. Tot i això, el director d'Ordenament Territorial va puntualitzar que «no estem tancats a res i s'estan estudiant totes les fórmules». En aquest sentit, va afegir que «totes les fórmules tenen algun risc financer i el Govern vol trobar la que ofereixi més seguretat».

Precisament, per tal de determinar quina és la fórmula més adequada per finançar aquesta obra, el Govern va adjudicar un estudi de viabilitat tècnica, econòmica i jurídica de les diferents alternatives. Riera va assegurar que «hem de tenir els resultats d'aquest estudi els propers mesos i a la vista d'aquests resultat, el Govern prendrà una decisió». Si tot va bé, va afegir, «la voluntat és prendre la decisió i poder convocar el concurs de l'obra aquest mateix any».

Pel que fa a les negociacions amb els propietaris a qui s'haurà d'expropiar terreny per fer aquesta infraestructura, Riera va assegurar que «queda algun serrell per tancar i esperem fer-ho en breu». La segona part de les obres ha d'unir l'entrada sud de Sant Julià amb l'actual tram ja desviat.

La desviació de la Massana/ Pel que fa a la desviació de la Massana, Riera va assegurar que «el Govern no renuncia a construir-la», però que ara mateix no es contempla. El director d'Ordenament Territorial va destacar que «estem parlant d'una obra que val uns 60 milions d'euros, i evidentment ara mateix és una xifra que, en el context actual, el Govern no pot assumir». «Hem d'anar a pams, primer cal acabar la desviació de Sant Julià i en una segona fase caldrà abordar la desviació de la Massana». Tot i això, va admetre que a dia d'avui, la fórmula de finançament «no està ni plantejada».

Les obres de la sortida d'Escaldes/D'altra banda, Riera va confirmar que les obres de la sortida d'Escaldes en direcció a la Massana segueixen, ara sí, el calendari previst. Així doncs, va assegurar que al setembre la nova rotonda estarà acabada i podrà entrar en funcionament ja el mes d'octubre. Pel que fa a l'estudi que ha de permetre saber quines actuacions de reforç cal fer a la zona del Lloser d'Ordino que es va desprendre fa unes setmanes i va obligar a tallar la CG3 i a desallotjar un bloc de pisos, Riera va destacar que encara s'està elaborant i que no estarà enllestit fins d'aquí almenys un mes i mig.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT