PUBLICITAT

Res de política, el que interessa és la 'meteo'

  • La web meteo.ad farà una predicció més acurada i serà compatible amb 'smartphones' i 'tablets'
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Molné presenta la nova imatge de www.meteo.ad, ahir al Gover Foto: ÀLEX LARA

La meteo.ad, pàgina web més visitada del país segons paraules del ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, necessitava un canvi de look. Bé, i alguna cosa més, com una predicció més acurada i que la seva visualització fos compatible amb smatphones i tablets. Doncs bé, aquests són dos dels aspectes que destaquen de la nova pàgina web que des d'ahir mateix ja està en funcionament.

Petits retocs que poden ajudar a elevar encara més les seves xifres de visitants. Espectaculars. Va iniciar la seva travessia per internet a mitjans del 2008 i ja llavors va aconseguir cinc milions visites. L'any següent, la xifra es va elevar fins els 18 milions de visites. I la cosa va anar creixent fins l'any passat, superant els 28,5 milions.

Amb tot, però, i tal i com va reconèixer el responsable del Servei de Meteorologia, Toni Molné, l'afluència a aquesta pàgina no és tan producte de les millores que se'n puguin fer, sinó de quines són les inclemències meteorològiques. Com més mal temps, més visites. I ho demostra el fet que el rècord s'assolís l'any passat, «ja que l'hivern es va allargar gairebé fins al juny», va exposar Molné.

De fet, fins i tot en aquest estudi de comportament dels usuaris, s'ha demostrat que com més forfets es venen durant una temporada, més visitants té meteo.ad.

Però anant ara a la web i a les seves millores, s'ha canviat la imatge per assimilar-la a totes les institucionals del Govern. També s'hi ha inclòs les alertes meteorològiques (vent, neu, fred, calor, etc.), amb la seva pertinent descripció informativa sobre el que s'ha de fer per prevenir-les. A més, s'amplia la predicció del dia en curs, passant de només una diària a la predicció del mati, tarda i nit, i també s'amplia la predicció per a les allaus.

Finalment, i tenint en compte que la interacció amb els usuaris és un concepte molt en auge, s'ha inclòs un apartat de fotografies relacionades amb Andorra i la meteorologia en què hi pot participar tota la població.

Són tots aspectes cridats a acontentar aquests gairebé 30 milions de fidels amants de la meteorologia. Trenta milions que demostren que la població està molt més interessada en saber si plourà o no, que en com evoluciona la política del país. El Govern ho ha captat i ha vist un filó en tot aquest tràfic de visites. La pàgina web té bàners publicitaris, de moment institucionals, però s'obre la porta a que els privats «s'hi puguin acollir», va assegurar Alcobé.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT