PUBLICITAT

Purito arrenca a la cua dels favorits després de la CRE

  • El resident Sven Tuft, de l'Orica, primer líder de la cursa italiana
EL PERIÒDIC
BELFAST

Periodic
L'equip Katusha, durant el reconeixement de la crono, ahir al matí Foto: AP Photo / Peter Morrison

El Giro d'Itàlia va començar ahir a Belfast en horari de tarda i sobre un asfalt primer molt maco pel rosa espectacular, i després segons avançava el dia molt perillós per la pluja que feia acte de presència. Finalment, el Katusha dels resident Joaquim Purito Rodríguez, Dani Moreno i Ángel Vicioso es va deixar en la línia de meta, després de la crono per equips de 21,7km, 1min 33s respecte al conjunt guanyador, l'Orica Green-Edge, i 38s respecte al Movistar del colombià Nairo Quintana, que sembla el màxim rival de Purito en aquesta edició de la cursa italiana. El líder de la cursa és el canadenc de l'Orica, Sven Tuft, resident al Principat.

Amb 24min 42s, Orica va volar a una mitjana superior als 52km/h, superant en cinc segons el Pharma QuickStep, i en set el BMC d'altre dels favorits, el veterà Cadel Evans. Per darrere, Tinkoff-Saxo (a 23s), Sky (a 35s), Cannondale (a 53s), Movistar (a 55s) i Katusha (a 1min 33s). Amb tot, el gran perjudicat de la jornada no va ser el conjunt rus que lidera el ciclista resident, sinó el Garmin, que va patir una caiguda i va perdre el seu líder, l'irlandès Daniel Martin, que es trencava la clavícula com a conseqüència de la topada amb l'asfalt.

L'equip de Purito Rodriguez va rodar bé fins la part final de la cursa, quan va perdre gran part del temps. La pluja i algun recte d'algun dels seus corredors va obligar a prendre precaucions, cosa que finalment els va perjudicar per perdre 38s respecte a qui en principi serà el gran rival del resident, Nairo Quintana.

La prova italiana seguirà demà la seva marxa per terres norirlandesas i l'escenari serà el mateix, ja que la sortida i arribada tornaran a estar a Belfast, però en aquesta ocasió amb una jornada gairebé plana que superarà els 200km.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT