PUBLICITAT

Carchat, aliè al cisma en el CERA

  • L'ACSM Rally Team assegura al pilot ordinenc que complirà amb el contracte signat
  • Tot i la sortida de Xevi Pons del calendari, seguirà rebent el suport de l'estructura de José Cubeiro
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El Mitsubishi Lancer EVO X, amb Joan Carchat al volant, durant la primera cita de la temporada, al Ral·li Illes Canàries Foto: MITSUBISHI COMPETICION

El món dels ral·lis a Espanya està vivint un cisma del qual encara no es poden fer previsions de valoracions, però sí pot acabar bastant malament. La primera conseqüència ja ha arribat. Els equips més forts del Campionat d'Espanya de Ral·lis d'Asfalt (CERA), entre els quals es troba l'ACSM Team del qual en forma part l'andorrà Joan Carchat, ja han anunciat que no competiran més en territori espanyol dins del calendari de la Real Federació Espanyola d'Automobilisme. Això, però, no implica el calendari que tenia previst l'ordinenc, ja que el compromís publicitari de Carchat amb Banco Madrid s'ha de mantenir per contracte, i així l'estructura que domina José Cubeiro continuarà donant suport a l'andorrà, segons va informar l'empresari al mateix pilot.

Les males relacions entre alguns equips i, segons algunes fonts, la mala gestió per part de la Federació, que sembla fer i desfer segons bufi el vent, han acabat per provocar una situació que no convé a ningú, però de la qual no sembla haver marxa enrera. La polèmica principal radica en l'homologació del Porsche 911 GT3 2010, sensiblement millor –encara que d'altres en diuen que no tant– al de 2008, i que ha fet que tant l'ACSM Rally Team de Cubeiro, com l'RMC Motorsport de Roberto Méndez hagin dit adéu a córrer a Espanya indignats per una decisió que abans era no, i ara és sí. En tot cas, Méndez encara no ha confirmat l'adéu, però ni un ni altre estan d'acord en el canvi de decisió de la Federació, que abans no acceptava dita homologació. Poca broma, perquè Carchat ja sap que amb això ja no tindrà de company d'equip Xevi Pons, que passarà a competir a Europa i al WRC2, cosa que tenia prevista per a 2015. «Xevi era de molta ajuda perquè fa anys que pilota un Mitsubishi i això a mi em venia bé perquè podia ajudar-me en certs moments a dir-me que fes això d'una manera, o això d'una altra», assegurava ahir el pilot andorrà, que assumia la situació creada amb resignació.

Que Carchat i el seu copilot Claudi Leite es mantinguin en el CERA s'entén bàsicament en què l'estructura andorrana va signar un contracte amb ACSM Rally Team, i aquests ara l'han de complir, de la mateixa manera que ha de complir amb d'altres clients. «Vaig parlar amb Cubeiro i em va dir que estigués tranquil, que compliran amb el contracte», confirmava l'ordinenc. El problema és per a ACSM, que ara haurà de tenir la mateixa despesa que abans per cada cursa amb el camió i tota l'estructura, però amb només un pilot en marxa. El Ral·li de Sierra Morena, el 10 i 11 de maig, serà la pròxima cita de Joan Carchat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT