PUBLICITAT

Moreno, 9è a la Fletxa Valona i caiguda de Purito

  • Els residents controlen el tram final però Valverde venç en l'última ascensió
EL PERIÒDIC
HUY

Periodic
El pilot, al pas pel mur d'Huy on acabava la Fletxa Valona, ahir Foto: REUTERS / Francois Lenoir

Superades dues de les tres clàssiques de primavera del tríptic de les Ardenes, els residents andorrans no poden dir que estigui sent una setmana profitosa a nivell de resultats. Després de la caiguda de Joaquim Purito Rodríguez diumenge a l'Amstel Gold Race que el va deixar tocat per ahir a la Fletxa Valona, novament el català de Katusha va caure, aquesta vegada sense conseqüències i a poc més de dos quilòmetres de meta, mentre que el també resident i company d'equip, Dani Moreno, no va poder posar la cirereta del pastís al control del seu conjunt en la part final de la cursa. Al final, Moreno 9è a 11s del guanyador, Alejandro Valverde (Movistar), i Purito 70è a 4min 06s. Ara espera la Lieja-Bastogna-Lieja del pròxim diumenge.

La prova es va decidir en la tercera i última pujada al mur d'Huy. Abans es van encarregar d'amenitzar el trajecte Navardauskas (Garmin-Sharp), Van Hecke (Topsport Vlaanderen) i Clarke (UnitedHealthcare), que van avantatjar fins a 9 minuts al pilot. Però els equips dels favorits van tirar a baix l'escapada, encara que van aguantar Navardauskas i Van Hecke fins a 12 quilòmetres de meta. Aquí van començar a moure's les fitxes. Katusha anava en majoria amb Losada, Kolobnev, Moreno i Purito, i Movistar va comptar amb un gran treball d'Herrada. Eliminat Purito per una caiguda sense conseqüències físiques –va caure l'italià Damiano Cunego i el resident, gairebé ja aturat, va anar a terra amb poca velocitat i tot controlat–, Mollema va seleccionar el grup que s'anava a disputar la carrera. Ja en Huy, Kwiatkowski va rebentar la part capdavantera del pilot, i Martin va veure el cel obert, però la clau la portava Valverde, que agafava així el relleu de Moreno, que va vèncer en 2013.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT