PUBLICITAT

Cardelús, en la temporada clau

  • El jove pilot, a dies de fer 16 anys, crema etapes després de passar pel Mediterrani, ara pel CEV i esperar les ?wild cards' per a les tres cites espanyoles del Mundial. Amb una KTM més completa que l'Honda FTR, és davant de l'ocasió de sumar
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Xavi Cardelús i la seva KTM, al circuit de Jerez el passat 6 d'abril Foto: EL PERIÒDIC

Cinc punts va sumar Xavi Cardelús a la primera cita del Campionat d'Espanya de Velocitat (CEV Repsol) en Moto3. Jerez és un circuit que a ell no li acaba de fer el pes, però el passat 6 d'abril, i després d'unes sessions d'entrenament gens còmodes, gens agradables per ell, el jove pilot andorrà es va posar a treballar de valent per acabar 11è en la primera cursa, sortint 27è, i quedar-se a punt de sumar punts també en la segona, quan va ser 16è després de perdre una posició en l'última volta. La temporada és per ell molt important, per no dir clau en la seva trajectòria esportiva, perquè al davant té un CEV il·lusionant amb una moto bona, i tres cites del Campionat del Món, on hi serà si, com sembla, la Federació de Motociclisme rep les wild cards que s'han demanat per ell.

Xavi Cardelús té ara 15 anys, però en la pròxima cita del CEV, al circuit francès de Le Mans el 18 de maig, ja en tindrà 16. És jove, però també en el món del motociclisme els pilots, mànagers i tècnics són conscients que aquestes edats són bones per començar a mostrar el potencial. En el cas de l'andorrà, viu el motociclisme i l'herència del pare és evident. «Aquest any començarà a estar al davant, n'estic convençut», assegura Xavi Cardelús sènior, destacant que l'any passat va ser una temporada en què va patir per «no tenir pretemporada, que era també el petit, i que no tenia tot l'equip per ell, com sí que ho té aquest any». Al darrera de Cardelús hi ha un staff bolcat (BST-Cardelús Racing). Res de pensar en altres coses que no en ell. De fet, el team té un altre pilot, Bastien Chesaux, però el suís competeix en Moto2 i l'equip se centra en ell quan és la seva cursa, i després és tot per a Cardelús quan entren en joc les Moto3. «Estic molt content amb l'equip», assegura.

Els objectius, en tot cas, són realistes. Ni optimistes ni conservadors. «Volem puntuar en cada carrera –puntuen els 15 primers de cada cursa– i intentar acabar entre els 10 primers», afirma Cardelús júnior. Respecte a les tres curses del Mundial, diu que agafar experiència és la idea, i que ho farà «de sobres», però que la competitivitat el porta a ser exigent: «El que vull és tenir un bon ritme de carrera i marcar bons temps».

Sap que la batalla dels cracks del Mundial no va amb ell, i no amaga que té nervis per ser a tres cites de la competició més important de motociclisme del planeta, però ho viu amb la naturalitat del corredor de fons que va cremant etapes: Primer el Mediterrani, ara el CEV, després tastar una mica el Mundial amb wild cards, i seguir la projecció. Però en tota aquesta història la moto té molt a dir, i és per això que aquesta temporada el salt a la KTM oficial és clau. Aquesta bèstia de dues rodes té uns 80 quilos de pes per als 60 cavalls i els 250 centímetres cúbics que suma. «L'acceleració és millor que l'FTR», confessa Cardelús, que parla de l'Honda FTR que portava l'any passat i que tenia «un xassís més àgil», tot reconeixent que la KTM és més moto. És la mateixa màquina que va portar Lluís Salom ser a el gran dominador del Mundial 2013. Així que poca cosa més s'ha de dir, excepte que, com afirma Cardelús, el pilotatge és diferent al de l'Honda: «Pel que m'havien dit, pensava que seria més difícil pilotar la KTM. Em van dir que costava entrar als revolts, i sí que és cert que costa una mica, has de frenar fort i baixar-la de davant, però crec que ja m'he fet amb ella».

El pare, l'expert, Xavier, destaca que la moto és perfecta per a circuits com Le Mans, la pròxima cita del CEV, on es poden esprémer molt més les seves característiques. El fill, el pilot, Xavi, n'està d'acord, però recorda que no coneix el circuit francès. El que vol, sobretot, és que aparegui la pluja: «Em trobo còmode». Sigui amb asfalt mullat o sec, Cardelús té a sobre d'ell la feina de treballar-se els punts. Ja s'ho va veure de prop a Jerez tot i no ser un circuit en què ell pugui desenvolupar el seu pilotatge com voldria, i es reserva a circuits que coneix molt millor, com Motorland (8 de juny), Montmeló (22 de juny), Albacete (6 de juliol), Navarra (7 de setembre) o el Ricardo Tormo de Xest (16 de novembre). Abans d'aquest últim tindrà una cita nova per ell, l'Algarve, a Portugal (2 de novembre).

Cardelús no és Marc Márquez –«Ell és d'un altre planeta», assegura l'andorrà sobre el de Cervera–, però lluita com altres molts pilots per fer-se un lloc en un esport en què mana la qualitat del pilot i una bona màquina. Aquest any sembla que ha d'haver-hi simbiosi.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT