PUBLICITAT

Sergi Nadal: «Andorra ni fa tard ni s'ha quedat enrere en turisme de muntanya»

CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Nadal, al seu despatx, explica el contingut del Congrés Foto: TONY LARA

DIRECTOR DEL DEPARTAMENT DE TURISME

Avui, a les 9 del matí, s'inaugura el 8è Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya. Per primera vegada en aquestes vuit edicions tracta sobre l'estiu i les possibilitats turístiques que la muntanya ofereix. El director del Departament de Turisme del Govern, Sergi Nadal, ens exposa els perquès d'aquesta temàtica i el contingut d'un Congrés que comptarà amb més de 300 participants.

–¿Què veurem en aquest 8è Congrés?

–És la primera vegada que parlem única i exclusivament de l'estiu. Analitzarem les noves tendències del turisme de muntanya.

–¿Quines són aquestes noves tendències?

–Les vinculem molt a les noves activitats esportives: senderisme, curses, bicicletes, etc., juntament amb la creació de nous atractius. És per això que hem escollit el nom de Mountainlikers com a títol del Congrés. És a dir, amants de la muntanya. És un nou tipus de visitant de les instal·lacions turístiques de muntanya, en aquest cas a l'estiu, que no busca sol i platja, vol noves experiències a la muntanya.

–El concepte mountainlikers, ¿us el vau inventar vosaltres?

–Ens l'hem inventat nosaltres i de fet l'hem registrat. Pensem que el podrem utilitzar en d'altres ocasions. És el nou visitant, tant jove, com familiar. Perquè aquests nous parcs de muntanya, que inicialment són estacions d'esquí en la seva gran majoria, ofereixen grans activitats. Veurem exemples de països com Suïssa, Itàlia, Canadà, Corea, França, Àustria, Tadjikistan, o la pròpia Andorra. La idea és que els participants puguin aprendre de les experiències de més d'una vintena de ponents de tres continents. Experiències que fa anys que funcionen, i també estacions de recent creació.

–¿Amb qui s'ha de fixar Andorra?

–Andorra ja fa temps que segueix les tendències. Tenim l'exemple de Vallnord, que fa ja anys que aposta per la bicicleta de muntanya a l'estiu. El nivell assolit és extraordinari, és un referent d'aquest esport. També, pel que fa a curses, tenim la Ultra Trail, un bon exemple de com es pot moure gent cap a la muntanya. No només esportistes d'alt nivell, ja que aquest any, per exemple, ofereix un paquet turístic per poder fer la Ultra en diversos dies durant l'agost. Un fet que demostra que les activitats de muntanya a l'estiu es van obrint a d'altres tipus de clients, més familiars. Naturlàndia és un altre exemple de parc d'activitats de muntanya, amb el tobotronc i el parc d'animals. Paral·lelament, tenim tota la feina feta pels comuns amb la senyalització de camins. Ajuda a que la muntanya sigui més propera. Ara falta una millor feina de comunicació i de màrqueting d'Andorra Turisme.

–Per tant, ¿Andorra més que fixar-se en algú, és un referent per als altres?

–El que és segur és que no s'ha quedat enrere, ni fa tard. Però sí que és cert que pel fet de ser coneguts per compres i esquís, potser hem tardat una mica més en comunicar les activitats de l'estiu.

–¿Les noves tecnologies tenen cabuda en les activitats d'estiu?

–Precisament durant el Congrés parlarem d'aquest tema. Sabem que hi ha un creixement molt important d'aquestes aplicacions per a mòbils. Al Congrés analitzarem també en quina situació està Andorra, creiem que està molt ben posicionada en aquest sentit.

–¿S'ha de potenciar les xarxes?

–Exacte, el fet que estiguem contínuament connectats a les xarxes i mòbils fa, per un costat, que sigui molt fàcil rebre molta informació, a més de millorar la seguretat (com el cas d'Alpify), i propiciar un aspecte lúdico-educatiu per a l'usuari. En paral·lel, també és una font molt important d'informació per a les estacions turístiques. Per al sector institucional i també per al privat. El gran repte d'ara és saber com tractar i com aprofitar tanta informació per transformar-la en coneixement, per a posteriori millorar les accions de màrqueting i comercials.

–Esport, noves tecnologies...¿què més analitzarà el Congrés?

–Hi ha un altre tema molt en auge que s'ha de potenciar, com és la gastronomia i els productes autòctons. I en paral·lel, la revalorització de l'allotjament típic de muntanya. Finalment, en la darrera sessió del Congrés es parlarà del crossmarketing, és a dir, com combinen regions urbanes i de muntanya el màrqueting, com es poden beneficiar les estacions de muntanya de les ciutats, i a l'inrevés. En temes com aeroports, activitats lúdiques, etc. Tindrem els casos de la ciutat d'Ulsan, a Corea, i de les ciutats de Whistler i Vancouver, al Canadà.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT