PUBLICITAT

La Junta organitza la promoció de productes de 45 empreses andaluses

  • El centre comercial River torna a acollir l'acció 'Sabors del Sud'
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Foto:

La Conselleria d'Economia, Innovació, Ciència i Ocupació, a través de l'Agència Andalusa de Promoció Exterior (Extenda), i en col·laboració amb l'Associació Empresarial Aliments d'Andalusia (Landaluz), ha organitzat l'acció Sabors del Sud per promocionar els productes de 45 empreses andaluses del sector agroalimentari, que promocionaran en diferents punt de venda de la cadena de supermercats Mercacenter (River, Eco), durant el mes d'abril.

La consellera delegada d'Extenda, Vanessa Bernad, el president de l'associació Landaluz, Álvaro Guillén, i el director Comercial de Mercacenter, Juan Vicente Sánchez, van ser els encarregats d'inaugurar ahir aquesta acció promocional a la seu del supermercat River.

Extenda organitza aquesta acció promocional des de fa cinc anys, amb « important retorn econòmic «per a les marques que hi participen». Prova d'això són les xifres de negoci generades el 2013, amb vendes durant la promoció que van superar els 300.000 euros, fins a un 16% més que l'any anterior. Un volum significatiu, que va suposar vendre en les dues setmanes que dura la promoció el 5,3% de totes les vendes de productes agroalimentaris i begudes d'Andalusia a Andorra en tot el 2013, la factura va ascendir a 5,7 milions d'euros.

L'objectiu d'aquesta acció promocional és donar a conèixer al públic andorrà i als milers de turistes internacionals que visiten el Principat la varietat i qualitat dels aliments i begudes d'Andalusia, augmentant així el volum de vendes dels mateixos.

Es tracta, a més, d'una acció de gran interès per a les empreses andaluses, moltes de les quals han aconseguit, a través de la seva participació en la mateixa, convertir-se en proveïdors habituals d'aquesta cadena comercial, l'única de la divisió minorista que continua creixent, tant en volum de vendes com en quota de mercat. Prova d'això és que les 45 empreses que participen en aquesta promoció , suposen el 23% de totes les exportadores agroalimentàries andaluses a Andorra, que el 2013 van arribar a les 200, i el 46% de les exportadores regulars .

La promoció, que es pot utilitzar del 5 al 21 d'abril, està cofinançada en un 80% amb fons procedents de la Unió Europea, a càrrec del Programa Operatiu Feder d'Andalusia 2007-2013, i té com a origen les promocions de productes ecològics que Extenda va fer a la cadena en els anys 2006 i 2007. Andalusia va exportar a Andorra el 2013 productes per valor de 12,6 milions d'euros, un 5% més que el 2012. Gairebé la meitat d'aquesta factura , 5,7 milions d'euros , correspon a productes agroalimentaris i begudes . L'oli d'oliva és el primer capítol en vendes , amb 1,9 milions; les begudes , el segon , amb 1,7 milions, i els aparells i material elèctric tercers , amb 1,3 milions d'euros.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT