PUBLICITAT

10 anys, 17 milions d'esquiadors

  • Grandvalira avança que se superaran els resultats d'afluència de la temporada passada
EL PERIÒDIC
CANILLO

Periodic
Els protagonistes de la festa brinden per celebrar el 10è aniversari, ahir Foto: ÀLEX LARA

Grandvalira va celebrar ahir, després d'haver-se cancel·lat la primera convocatòria per un accident a les pistes el desembre passat, el seu desè aniversari amb un acte al restaurant La Cabana del Pla d'Espiolets. A la festa hi van assistir els directius de les diferents empreses que conformen l'entesa que es va formar fa deu anys quan les estacions Pas de la Casa-Grau Roig i Soldeu-El Tarter es van unir comercialment, i també representants de la societat i la política andorrana.

La directora comercial de la marca Grandvalira-Nevasa, Núria Tarré, va aprofitar l'ocasió per avançar les xifres d'afluència de la temporada que arribaran al milió i mig de dies d'esquí venuts, superant el resultat de la temporada passada i que suposaran gairebé 17 milions de visitants en les 11 temporades que el complex porta funcionant conjuntament. Tarré va voler recordar també que els resultats són fruit d'una inversió de «més de 100 milions d'euros en infraestructures, noves pistes, serveis i tecnologia», va recollir ahir l'ANA.

Ara tot és clar i exitós, però els principis de la unió van estar marcats pels dubtes i per la discreció. El director general d'Ensisa, Conrad Blanch, i el seu president, Josep Mandicó, van coincidir a recordar el secretisme amb què es van portar les negociacions. «Érem dues empreses molt fortes per l'experiència que tenien dues societats i dos equips del sector de la neu», va recordar Blanch, però «era una necessitat que el mercat contínuament ens demanava». Una necessitat que es va començar a treballar quan Francesc Viladomat, el pioner de l'esquí al país, va decidir que si s'havien d'unir les estacions «era el moment».

D'aquells dies també recorden anècdotes interessants, com que van avisar al cap de Govern del moment, Marc Forné, només tres dies abans de signar l'acord, i ell es va mostrar sorprès que el fet s'hagués mantingut en secret fins aleshores, «una cosa difícil a Andorra», com va destacar Mandicó. Blanch, per la seva banda, va recordar el moment en què dues empreses que es «respectaven moltíssim» van haver de posar sobre la taula totes les dades sense saber si l'entesa fructificaria, deixant els seus punts forts i febles al descobert. «Havia estat una competència molt forta», va explicar Blanch, «però sabíem que era una aposta guanyadora» i «vam començar a cooperar deixant de costat les diferències».

La celebració d'ahir va anar acompanyada de dos artistes del món de la moda i la cuina. D'una banda el dissenyador Custo Dalmau, un client habitual de l'estació, que ha fet una versió especial del logo de Grandvalira, per «aportar una renovació en el seu desè aniversari, inspirant-nos en la natura i l'esport». D'altra banda, Nandu Jubany, el cuiner de temporada de l'Sport Hotel Hermitage, que va oferir un pica-pica i un pastís gegant per a 120 persones, inspirat en la neu. Jubany va insistir que «com més coses de qualitat hi hagi a Andorra faran que públic de qualitat vingui al país».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT