PUBLICITAT

Els empresaris apunten cap a un Carlemany sense cotxes definitiu

  • L'afluència ha estat tots els mesos superior a la registrada el juliol passat
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un home passeja els seus gossos per l'eix viari, ahir Foto: TONY LARA

El projecte perquè la conversió de l'avinguda Carlemany en eix sense cotxes es consolidi de manera permanent i definitiva agafa velocitat de creuer. L'opinió dels empresaris de la parròquia, enquestats durant aquest mes de març, ha donat ales a la corporació, que vol «demanar que Carlemany no formi part de la xarxa de carreteres del país», tal i com va manifestar ahir el cònsol menor, Marc Calvet. La força la dóna també el canvi de parer d'una bona part dels empresaris en poc menys d'un any. Abans de tancar-la als vehicles, el 47% apostaven per la continuïtat de l'avinguda per a vianants. A dia d'avui, la xifra ha escalat fins gairebé el 70%. En detriment, del 40% que es mostrava en contra de l'eix, s'ha passat a un 17% de sector crític (que possiblement sigui el que englobi l'associació Carlemany Calidae).

Les dades més extenses sobre l'enquesta realitzada pel CRES a 340 empreses de la parròquia (d'un total de 366) es donaran a conèixer a mitjans de mes, però ahir el comú ja va voler avançar aquest augment de l'acceptació a un projecte que, fins que ells no van arribar «ningú va tenir la valentia de tirar endavant», va manifestar la cònsol Trini Marin, tot traient pit.

El principal però d'aquestes dades del CRES és què quan l'enquesta es concentra a la part alta de Carlemany, més amunt de la zona per a vianants, el grau d'acceptació i la voluntat que el projecte esdevingui definitiu cau a menys de la meitat. Concretament el 47% dels 19 comerços, restaurants o d'altres establiments diu sí a Vivand, i el 36% diu no. El motiu, «perquè senten que s'ha donat un valor afegit a la part baixa en detriment de l'alta», va reconèixer Calvet, afegint que s'intentarà fer accions per millorar l'afluència a tota aquesta zona.

En qualsevol cas, el cònsol menor va voler deixar clar que els comerços que han hagut de tancar, siguin de la part alta o baixa, ha estat a causa de la crisi econòmica. En cap cas hi ha influenciat el projecte de Vivand, va assegurar.

Més afluència, més minuts aparcant / A banda de l'opinió dels principals afectats per aquest canvi de preferències viàries a l'avinguda Carlemany, el comú també va presentar ahir les dades sobre afluència registrada a l'eix viari des de gairebé un mes abans de la seva posada en funcionament (el passat 24 de juliol). Des de llavors les xifres d'afluència han estat sempre superiors a les del juliol de l'any passat, registrant-se els pics principals els mesos d'agost i de desembre.

També els aparcaments, partint d'un comptatge de minuts totals d'estacionament, presenten valors a l'alça, amb crescudes de fins a l'11% alguns mesos. Només apareixen dades negatives a l'hora d'analitzar l'aparcament del Fener, tenint en compte que ara no és tan accessible com abans. Calvet, però, va mostrar-se satisfet que aquest 2014 (gener i febrer), ja s'ha aconseguit arribar a registres similars als de l'any passat pel mateix període, en què encara no s'havien fet els canvis de circulació.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT