PUBLICITAT

Canàries penalitza Carchat

  • El ral·li, amb coeficient 1,5 en el CERA, allunya en excés l'andorrà de la lluita pel títol en abandonar
  • Sierra Morena, 10 i 11 de maig, ha de ser l'inici de la remuntada en el grup N: «No em pot passar res més la resta de la temporada»
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El Mitsubishi Lancer EVO X de Carchat i Claudi Ribeiro, en l'asfalt mullat del passat Ral·li de Canàries Foto: MITSUBISHI COMPETICION

Joan Carchat va debutar el passat cap de setmana a Canàries al Campionat d'Espanya de Ral·lis d'Asfalt (CERA) amb el nou equip ACSM conduint un Mitsubishi Lancer EVO X, però va haver d'abandonar amb problemes al dipòsit de gasolina i el sistema d'alimentació. En qualsevol altra cursa, el problema tindria una solució més o menys a l'abast, però el fet de ser a la cita canària afegeix un problema superior, perquè aquesta cita del calendari espanyol té una puntuació d'1,5, és a dir més alta que la resta de carreres, i aquí no puntuar suposa una càrrega massa pesada. «No em pot passar res més la resta de la temporada», assumeix el pilot andorrà.

En aquesta cita, Carchat no va puntuar. Era idònia, perquè a més hi va haver molts abandonaments en el Grup N. Així, Miguel Ángel Suárez es va imposar sumant els 52,5 punts en joc, mentre que Pablo Suárez va ser segon amb 45,0 punts. «Vam lluitar encara que fos per acabar i ser tercers, però al final no va poder ser. Ser tercers a Canàries és millor per a la classificació que guanyar una altra carrera», es lamentava l'ordinenc. L'explicació del mal sabor de boca que queda és que a la resta de cites, la suma de punts serà bastant inferior. Un exemple és el pròxim ral·li del CERA a Sierra Morena (10 i 11 de maig), on Carchat, en cas de guanyar en la seva categoria, sumaria 35 punts, mentre que si Miguel Ángel Suárez acabés segon, n'afegiria 30, de punts, als 52,5 actuals. Així doncs, Carchat està condemnat a anar sempre al darrera i esperar errors del rival si vol tenir opcions de guanyar el Campionat d'Espanya en el Grup N. Canàries té aquest coeficient 1,5 gràcies a haver estat escollit en 2013 el millor de la temporada. D'aquesta manera se'l premia i l'afluència de pilots és superior.

Problemes d'alimentació

Joan Carchat va iniciar la temporada donant mostres del seu bon pilotatge. Abans del tercer tram de la cita canària, era amb el 5è temps scrtax i liderava la classificació del Grup N. Però va ser a partir d'aquí que el cotxe va començar a tenir problemes. Era un problema de l'alimentació de la gasolina que en l'assistència van intentar solucionar. «El problema era dins del dipòsit», explica Carchat. «Estava embussat i no xuplava gasolina», continua el pilot de l'ACA. Així, el segon dia de cursa van sortir a disputar, però el Mitsubishi circulava «a 40km/h». «Vam tallar el tub més dalt i anava millor, fent quart scratx i primer del Grup N, però no va durar i vam haver d'abandonar», comentava Carchat tot assumint el «mal regust» per l'oportunitat perduda de sumar punts, tot i que es mostrava satisfet per la conducció: «El cotxe em dóna confiança, gaudeixo conduint, i a més vam començar amb tot nou, amb boira i plovent».

Ara el vehicle haurà de passar per les mans del preparador, Calm Competició, que revisarà que tot sigui a la perfecció de cara a Sierra Morena. Abans d'aquesta cita, però, Carchat no farà cap test a excepció d'un contacte amb la mecànica en carretera oberta per comprovar que tot és com toca. Aquest Mitsubishi Lancer EVO X li agrada a l'andorrà, independentment dels problemes que ha donat a Canàries, perquè «no té reaccions inesperades, és noble i no et baralles amb el volant».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT