PUBLICITAT

No pagar IVA és un avantatge per al River MoraBanc a curt termini

  • S'estalviarà un 21% en el cànon i la quota, diners que els clubs espanyols recuperen desgravant
IVÁN MOURE
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Toni Martí entrega a Pablo Sánchez el títol de campió de l'Adecco Or, el divendres passat al Poliesportiu Foto: ÀLEX LARA

que Andorra no tingui Impost del Valor Afegit (IVA) és un avantatge fiscal a curt termini. Tot equip espanyol que es guanyi l'ascens a l'ACB a les pistes, als despatxos haurà de pagar uns 3 milions d'euros més IVA en concepte de cànon (xifra a fons perdut) i 1,5 més IVA per la quota d'ascensos i descensos (retornable en cas de pèrdua de categoria). La suma total ronda els 5,4 milions.

El River Andorra MoraBanc, però, s'estalvia aquest 21% d'impostos, gairebé 1 milió d'euros. Ha de fer front als 4,5 i prou. Així doncs la marató que comença ara per recaptar els diners es fa menys coll amunt que per a qualsevol club que tributi a Espanya perquè la xifra que s'ha de recaptar abans del 15 de juny –termini per fer el pagament– és menor; malgrat tot, segons el president, Gorka Aixàs, això no vol dir que al final l'entitat tricolor acabi pagant menys: «És cert que ens estalviem l'IVA però la resta de clubs, que l'han de pagar, el poden recuperar desgravant. Al final de la temporada tothom haurà fet la mateixa despesa».

Aquesta xifra, a dia d'avui, és inamovible. Principalment perquè segons va explicar Aixàs divendres a l'acabament del partit contra el Navarra, s'ha intentat negociar d'alguna manera una baixada de preus en les tarifes, però sembla que no estan per la labor: «El problema és que tampoc no tenen un interlocutor i així es va difícil parlar amb ells. Et remeten a complir amb el que hi ha...», va aclarir el president del River MoraBanc. «Així que nosaltres [la directiva] ja estem treballant des de fa dies. Tenim molta feina per endavant per trobar els recursos que podem. A veure fins on podem arribar».

LA PLANIFICACIÓ, EN ‘STAND BY' / A banda de les tarifes obligatòries per jugar a l'ACB hi ha també el pressupost del club, que el BCA ha xifrat en uns 3 milions d'euros per poder fer un projecte decent. Però de l'estructuració esportiva encara és molt d'hora per parlar. Així ho assumia ahir Joan Peñarroya: «Haver pujat ara permet més marge per preparar l'assalt a l'ACB per la via administrativa. A nivell d'altes i baixes no és moment de parlar; primer s'ha de saber en quina categoria jugarà l'equip la pròxima temporada».

Peñarroya ja ha dit en públic que la seva prioritat és renovar, però després de les ofertes rebudes la temporada passada pel Manresa i Fuenlabrada l'estiu passat, si BCA no materialitza l'ascens, el club difícilment podrà retenir-lo. Ell, però, veu l'ampolla mig plena: «L'estiu serà llarg però vull ser optimista». Sobre l'ajut del Govern, que podria arribar a ser d'un màxim de 4 milions –la meitat–, l'entrenador manresà va desmarcar-se donant a entendre que a ell li van les pissarres i no els números: «Aquí jo em perdo. Aquesta informació no està contrastada però sí veig una molt bona voluntat de totes les parts perquè aquest projecte que vam engegar fa quatre anys continuï. Ara cal treballar i ser prudents».

BURGOS, UN PARTIT SENSE ALICIENTS / Per casualitats de la vida, el Burgos ha tornat a ser el darrer rival en la lliga del River MoraBanc i igual que l'any passat, el conjunt de Peñarroya acabarà la fase regular a El Plantío; allà on l'any passat va volar el primer match ball per ascendir i on aquest any no hi ha res de res en joc. Serà un tràmit. «Anirem a competir com sempre, però cap dels dos equips es juga res. Nosaltres ja hem cobert la temporada i ells s'han assegurat la tercera plaça».

EL FILIAL ES POSA LÍDER / D'altra banda, el River B va vèncer dissabte a casa davant el Sant Cugat (97-69) i s'ha posat líder en el grup 2 de la Copa Catalunya empatat amb el Martorell a falta de cinc jornades perquè acabi la fase regular. El femení va guanyar precisament a Martorell (53-63) i es manté a mitja taula.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT