PUBLICITAT

El Govern aprova un IGI de l'1% per a les transaccions artístiques

  • Cinca sosté que la mesura respon a les demandes del «sector»
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Subhasta organitzada el 2009 per l'empresa Teca Art. Foto: EL PERIÒDIC

El ministre de Finances ho havia anunciat l'octubre passat, en el seminari sobre Fiscalitat i col·leccionisme organitzat per la galeria Art al Set, i Jordi Cinca ha complert: el Govern gravarà a partir de l'1 de juliol amb un IGI reduït de l'1% la compravenda d'obres d'art i objectes de col·lecció. Cinca va justificar ahir aquesta mesura perquè respon –sosté– a les demandes del «sector». Se li va oblidar al ministre explicar qui conforma exactament aquest «sector», perquè convé recordar que en aquests moments existeixen al país dues galeries en actiu i si exerceix algun marxant, la seva activitat és absolutament clandestina. Tenim, això sí, col·leccionistes; però es dóna el cas exòtic que es tracta sobretot d'entitats financeres que no sembla que siguin les que més necessiten en aquests moments una ajudeta del Govern en matèria fiscal. Queda, és clar, l'opció Gorgeov's, aquella empresa fins ara desconeguda que al gener va anunciar la subhasta digital d'obres de Picasso, Cézanne, Gauguin i Van Gogh, entre d'altres grans mestres, amb un valor de sortida de –atenció– 1.000 milions d'euros.

Tot plegat resulta encara més pintoresc si tenim en compte que en el mateix seminari sobre Fiscalitat i col·leccionisme la fiscalista catalana Beatriz Niño va ser claríssima: invertir en art a Andorra era aleshores –amb l'IGI encara a un tipus del 4,5%– una autèntica ganga, comparat amb el 21% d'IVA amb què estan gravades a Espanya les transaccions d'obres d'art, i el 19,5% amb què estan gravades a França. No és estrany que a Niño no se li acudís cap país europeu, però cap, amb unes condicions tan favorables per al col·leccionista i comprador d'art. Doncs a partir d'ara encara ho seran més.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT