PUBLICITAT

Els hotelers veuen difícil complir amb el ROAT en el termini fixat

  • La patronal constata problemes econòmics i de canvi d'hàbits
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns turistes descarreguen les maletes del cotxe davant un cèntric hotel d'Escaldes-Engordany Foto: TONY LARA

El director de la Unió Hotelera, Òscar Julián, va explicar ahir el precari compliment dels hotelers amb el Registre d'Ocupació d'Allotjaments Turístics (ROAT) –només el 25% el manté al dia, segons va explicar el ministre de Turisme, Francesc Camp en la primera reunió informativa a Canillo dimarts passat– «pel ventall molt ampli d'establiments» però també pel fet que «hi ha hotelers que s'hi oposen totalment». Si la primera explicació té a veure amb les possibilitats logístiques i la capacitat d'inversió de certs establiments, la segona descriu una actitud reaccionaria enfront del canvi de funcionament que el Govern introdueix, en substitució del que preconitzava el decret dels veguers del 1965. «El decret obligava a mantenir un registre manual, un llibre que la Policia inspeccionava, de tant en tant», va explicar Julián i va matisar que «amb el temps va passar però, que ni els uns ni els altres hi donaven gaire importància i al final, es portava un control més o menys actualitzat». La laxitud descrita pel director de la UHA xoca per a molts amb la rigidesa del ROAT que obliga a registrar un per un els clients d'una habitació, encara que es tracti d'una mateixa família, un matrimoni i dos fills, per exemple. No obstant això, Julián va recordar que «el Govern va millorar el reglament a petició dels hotelers, convertint en opcionals algunes de les dades que sol·licitava i que al nostre entendre són innecessàries i fins i tot confidencials, com ara l'adreça dels clients que no apareix en els documents oficials d'identitat». I va afegir que «en canvi, no ha tingut en compte la nostra petició d'allargar el termini d'adaptació un any més perquè tots els establiments puguin complir».

Limitacions econòmiques / Si bé la UHA no preveu fer una petició formal per als establiments que es veuen en dificultats econòmiques per integrar el ROAT al seu entorn informàtic, Julián va al·legar que «esperem que abans de sancionar analitzaran cada cas». I és que «hi ha hotels que requereixen invertir en sistemes nous o en el seu defecte, mantenir el registre manualment, cosa que suposa una despesa addicional ja que hauran d'incrementar el personal a recepció que hi haurà de dedicar temps». Per últim, Julián va lamentar que «ningú va reaccionar abans de l'aprovació del ROAT, tot i que el tema s'arrossegava des de feia temps». I va exposar que «esperem que la nova llei d'allotjaments turístics aporti més claredat».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT