PUBLICITAT

Carmo i Lavrador porten la seva obra a l'espai Ara Art d'Escaldes

  • La ceràmica i la pintura són els principals ingredients de la mostra
  • Les arrels africanes i els motius urbans impregnen l'obra dels dos artistes lusitans
MARC RODRÍGUEZ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Regina Lavrador i Ricardo Carmo, ahir a la tarda, a la galeria Ara Art d'Escaldes-Engordany. Foto: TONY LARA

La Galeria Ara Art, situada a l'Espai Caldea d'Escaldes-Engordany, va inaugurar ahir l'exposició de la ceramista Regina Lavrador i el pintor Ricardo Carmo, tots dos lusitans, amb la col.laboració de l'Ambaixada de Portugal. La mostra es constitueix a partir de dues vessants que, tot i ser de diferent format, acaben donant-se la mà en virtut de les arrels africanes de tots dos artistes.

Mentre que Lavrador ha portat fins a Andorra una mostra de ceràmica que, segons el galerista Faust Campamà, és el resultat d'"una gran investigació" plasmada en formes amb "una mixtura de fang amb ferro"; Carmo, resident a Andorra, torna després de deu anys a exposar al Principat --ja ho va fer aleshores a l'Espai 29-- amb unes pintures "molt intuïtives", segons Campamà, fruit d'un "talent natural i mimètic", bàsicament a través d'acrílics combinats amb molta aigua per reforçar la sensació de transparència i jugar així amb la profunditat. En aquest cas, els vestigis industrials que el pintor --també aparadorista, interiorista i grafista-- exposa a Andorra són el resultats de moltes estones contemplant els espais del Poblenou barceloní i projectar la imaginació allà on no arriba la realitat.

L'ARTESANIA AL PODER
Tal i com va afirmar ahir Campamà, l'art més pur que ve a portar l'artesania surt en l'obra de Lavrador de manera permanent. L'artista nascuda a Luanda combina les arrels africanes després de 25 anys de residència a aquell continent amb contínues referències històriques inques i asteques combinades amb gres refractari principalment.

Carmo, en canvi, protagonitza un aspecte "més cosmopolita", tal i com va matisar, "més underground i industrial", fins el punt que els paisatges urbans es conjuminen amb pintures de fàbriques totalment abandonades i amb espais que no són més que runes d'una època passada de gran activitat, "caminant des de l'última fase de la revolució industrial cap a la revolució cibernètica" actual.

PORTUGAL SURT A LA LLUM
Tal i com va recordar Campamà, no és habitual que artistes lusitans exposin la seva obra a Andorra, fora de l'àmbit folklòric que, de fet, prové principalment del nord d'aquell país. L'exposició de Carmo i Lavrador, en canvi, apropa a l'espectador una obra que pretén evitar que Portugal continuï sent "el gran desconegut", segons va resumir Campamà. La mostra restarà oberta fins el 2 d'octubre. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT