PUBLICITAT

Només el 25% dels allotjaments turístics envia dades a la Policia

  • Turisme redueix a la meitat la informació sol·licitada a causa de les queixes
C. G.
CANILLO

Periodic
El director de Turisme, Sergi Nadal, Camp i Moreno, ahir a Canillo Foto: ÀLEX LARA

Falta menys d'un mes perquè finalitzi el termini per donar-se d'alta al Registre d'Ocupació Allotjaments Turístics (ROAT), creat pel Ministeri de Turisme ara farà un any. A dia d'avui, segons va informar ahir el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, només el 25% del total d'allotjaments del país està facilitant informàticament les dades sobre els seus clients tant a Turisme com a la Policia, que és qui gestiona la informació per tenir un control dels turistes en cas d'incidències.

Així, de 280 allotjaments turístics que hi ha Andorra, 170 estan apuntats (menys de la meitat) i «70 envia dades» sobre clients en menys de 12 hores, tal i com dicta el Reglament. La resta té només tres setmanes per adaptar-se a la normativa i rebrà sancions si no s'integra a aquest registre, segons va assegurar Camp, tot i que va afegir que es donarà un marge d'uns mesos abans de començar el règim sancionador.

El ministeri fa un any que treballa perquè els hotelers facilitin dades informàticament dels seus clients (fins abans de la normativa es feia de manera manual a llibres de registre). Aquesta setmana ha iniciat una nova roda de reunions amb el sector a diferents parròquies per intentar facilitar-los informació sobre quin ha de ser el procediment a seguir per accedir al ROAT (a través del servei de tràmits) i per entendre per què encara més de la meitat no s'hi ha inscrit.

La majoria de les crítiques al ROAT estan relacionades amb l'excés d'informació que es demana sobre els clients dels allotjaments. De fet, va explicar Camp, ja s'ha reduït a la meitat la petició de dades per pal·liar aquestes queixes. «Ara demanem dades que consten al DNI i alguna cosa més que ens interessa», però s'ha eliminat la petició de dades com l'adreça del país de residència. En resum, s'ha buscat «un mínim acceptable per a tots», va assegurar el ministre.

I és que, en aquest sentit, les dades no només han de servir per tenir informada a la Policia sobre els turistes que venen al Principat, sinó també per obtenir «dades de pernoctacions que siguin fiables, entrar més al detall» i així no haver d'analitzar l'evolució turística andorrana a base d'enquestes, com es fa en l'actualitat. D'aquesta manera, també es podran «planificar millor les estratègies per captar visitants», va afegir Camp.

Dades de vital importància / Per la seva banda, el nou director de la Policia, Jordi Moreno, va exposar en el marc d'aquestes trobades amb el sector que tenir aquestes dades és «de vital importància» per al cos, per tal de poder «evitar possibles delictes o detectar persones en recerca».

Moreno va recordar que amb el registre manual «es perdien efectius» i que el sistema informatitzat permet treballar de manera «més ràpida i eficaç». 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT