PUBLICITAT

Augmenten un 589% els usuaris de LinkedIn

  • Facebook perd adeptes entre la població més jove H Instagram creix com a eina de promoció turística
L. F .M
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Joves connectats als dispositius mòbils. Foto: FERRAN ADEU

L'empresa Digui analitza, des de fa tres anys, l'impacte de les xarxes socials a Andorra i la seva evolució. L'estudi d'aquest any, publicat el passat mes de febrer, mostra que una de les xarxes que està experimentat més creixement és LinkedIn, que ha passat de 1.850 professionals registrats al Principat el 2013 a 12.750 el 2014, és a dir, els usuaris han augmentat un 589% en un any. Alfons Miralles, un dels analistes, va explicar que LinkedIn «és una de les xarxes que està creixent més» i que «això demostra que els professionals hi creuen i les empreses també». Miralles va pronosticar que LinkedIn seguirà creixent durant el 2014, ja que «permet el networking i noves possibilitats de negoci».

De totes maneres, Facebook continua sent, de lluny, la xarxa social amb més penetració al país amb 34.840 persones majors de 13 anys registrades en aquesta xarxa, tot i que per primera vegada ha experimentat una petita caiguda, del 2'2% (el gener del 2013 eren 35.620 usuaris). Al gener del 2014, un 52,6% de la població d'Andorra era usuària de Facebook, en front del 53,8% que representava al 2013. La franja d'edat que ha provocat la davallada (amb un 11,4% menys d'usuaris que l'any passat), ha estat la que va dels 25 als 34 anys. Una franja que, tot i representar el màxim d'usuaris, 8.800, «segueix la tendència global d'estancament i fins i tot retrocés». Segons Miralles, els motius pels quals els joves estan deixant d'utilitzar el Facebook són principalment dos: «per no trobar-se amb els pares» i «perquè prefereixen la immediatesa i opten més per la missatgeria instantània».

Les dades per franges d'edat mostren que l'increment més significatiu, comparat a ara fa un any, és per la franja 45-54 anys amb un creixement de prop d'un 5%. Els adults entre 35 i 55 anys el segueixen amb gairebé 4% d'increment i els adults entre 55 i 64 anys amb un 3% de penetració de més. Per gèneres, un 48,9% són dones en front d'un 51,1% d'homes.

Pel que fa a les altres xarxes,a Facebook i LinkedIn les segueix de lluny Twitter, amb uns 3.000 comptes de microblogging actius, uns 2.000 usuaris d'Instagram, uns 1.670 comptes a Google+, Youtube al voltant de 1.400 usuaris, i uns 600 usuaris de Pinterest.

XARXES I PROMOCIÓ TURÍSTICA / Pel que fa a Instagram, Miralles va destacar que «és una bona eina de promoció turística» i que el seu ús per fer publicitat cada vegada arrela més De fet, és una de les xarxes per la qual estan apostant els dominis esquiables del país i Andorra Turisme, que aquesta setmana ha posat en marxa un nou concurs i realitzarà una trobada d'igers al Principat.

Tot i així, en aquest punt també cal destacar que Facebook continua en el número u del rànquing per a les promocions, de fet, les pàgines andorranes amb més seguidors del Facebook destaquen, en les 5 primeres posicions, dos esportistes, dos dominis esquiables i la pàgina d'Andorra Turisme. Trobem en aquest ordre a Cedric Gracia amb 223.943 seguidors, Vallnord amb 162.211 seguidors, Grandvalira amb 115.325 seguidors, AndorraWorld amb 49.040 i Albert Llovera amb 31.118 seguidors.

SMARTPHONES / Segons l'estudi de Digui, l'ús dels dispositius mòbils ha experimentat un augment considerable entre els usuaris andorrans de Facebook, passant d'un 58% a principis de 2013 a un 78% a data d'avui. Els dispositius Androïd segueixen superant als dispositius mòbils de la companyia Apple en les preferències per la connexió i augmenten notablement la seva quota d'usuaris. Les dades sobre els sistemes operatius situen l'Androïd amb un 70% (53,6% al 2013) i l'iOS dels dispositius Apple amb un 46% (43,1% al 2013). El mes passat Andorra Telecom anunciava els seus nous forfets de dades, amb l'increment dels MB en la navegació pel mateix preu; Miralles va explicar que aquesta millora farà que l'ús dels dispositius mòbils augmenti «cada vegada més» al país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT