PUBLICITAT

El vehicle elèctric troba dificultats al sector turístic

  • L'objectiu dels impulsors és posicionar-se com a oferta d'oci i turisme
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una de les rutes en segway per la vall central Foto: ANA / M.C.

El segway i el cotxe elèctric són dos mètodes de transport no contaminants però també volen convertir-se en una alternativa de turisme sostenible i innovador. «Volem ensenyar Andorra de punta a punta de manera sostenible», va apuntar el responsable de Gica'm, Albert Sanromà. L'empresa ofereix excursions amb twizzy, un cotxe elèctric, combinades amb múixing, visites a Naturlàndia o dinar a Les Portelles, entre altres. Per la seva part, els segway són «màquines tot terreny», com va explicar el responsable de Volta'l Andorra, Quim Barceló, que permeten fer rutes tant urbanes com per la muntanya i poden passar per llocs on no hi caben altres vehicles. Amb tot, el fet de proposar una activitat innovadora ha suposat també alguns entrebancs per posar en marxa el projecte.

Totes dues noves propostes han trobat alguns inconvenients per poder-se establir. D'una banda, requereix una inversió inicial d'uns 12.000 euros en el cas dels cotxes elèctrics i entre 7.000 i 8.000 euros per cada segway. A més, el fet que es tracti d'una activitat nova que no estava present al Principat ha retardat els plans per posar-la en marxa. «Sempre que innoves costa d'introduir, que la gent ho vegi com una cosa factible i que pot funcionar», va declarar el responsable de Gica'm. En la mateixa línia, el representant de Volta'l va manifestar que «a vegades la voluntat de crear coses noves costa, simplement potser pel fet que comporta temps o perquè s'han d'estudiar les coses i comparar amb altres llocs».

Per exemple, va explicar Barceló, l'ús del segway no estava regulat dins del sistema de circulació. Tot i així, «quan fas una cosa que penses que és nova a nivell turístic, que és atractiva i tens exemples de grans ciutats del món, on agrada i se segueixen uns protocols que ha quedat demostrat que funcionen, sobra que en alguns llocs del país trobis dificultats», va lamentar a l'ANA.

L'objectiu és posicionar-se com una oferta més de turisme i oci, però també fer un efecte taca d'oli i potenciar l'ús dels vehicles elèctrics com a mitjans de transport sostenibles i eficients.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT