PUBLICITAT

Els empresaris es feliciten de que el Govern torni a obrir el diàleg

  • La direcció de la CEA, l'EFA, la PIME i la CCIS es reuneixen amb Martí i quatre dels seus ministres
  • L'empresariat insisteix en repetir la trobada per estar informat en un moment clau i difícil
glòria gurdó
escaldes-engordany

Periodic
Foto: SFG

El cap de Govern, Toni Marti, es va reunir ahir amb representants de les patronals i de la Cambra de Comerç Indústria i Serveis (CCIS) per intercanviar impressions i sobretot informació, tal com va explicar després de la reunió el president de la Confederació Empresarial (CEA), Xavier Altimir. «Hem de fer reunions més sovint per pal·liar la falta de comunicació» va argumentar Altimir. I va afegir que «els empresaris estan molt nerviosos perquè les coses estan molt dures i se'ls ha exigit un esforç suplementari amb el desplegament del nou marc fiscal». El president de la CEA també va insistir en que «aquest nerviosisme s'incrementa quan no hi ha informació». Per això es va felicitar de que el Govern tingui «la intenció de crear una comissió de treball per promoure la marca Andorra a nivell global». I va matisar que «cal recuperar prestigi i visibilitat per al país, ara que viatjo més m'adono que fora de la zona geogràfica més propera, no ens coneix ningú i la poca gent que ens coneix encara pensa que Andorra és un paradís fiscal a imatge de les Bahames». Cosa que Altimir va negar amb contundència «això ja no és així, tot al contrari, estem en un procés d'obertura i de transparència» i va reconèixer que s'acabarà de consolidar quan entri en vigor el canvi automàtic d'informació bancària d'aquí dos o tres anys. «Aquest és un altre repte que haurà d'afrontar Andorra a més dels que ja està afrontant actualment» va concloure.

L'intercanvi d'informació que el Govern va proposar ahir als empresaris també va ser celebrat pel president de la Petita i Mitjana Empresa (PIME), Marc Aleix, que va dir que «ens felicitem del diàleg perquè la situació és molt tensa». Aleix també va explicar que «en molts punts estem tots d'acord, l'única cosa que potser canvia és la visió sobre la manera d'afrontar els problemes o reptes». I va insistir en que «la problemàtica que hi ha, el Govern també n'és coneixedor per això se'ns ha proposat de donar continuïtat a aquesta reunió per anar tractant-ne tots els aspectes». No obstant això, Aleix també va advertir que «Andorra ha de canviar però el canvi més profund està en les mentalitats perquè moltes encara estan ancorades al segle XIX».

Visió Global / Aleix també va ser contundent a l'hora de defensar que «el sector turisme som tots, les estacions d'esquí, l'hoteleria i la restauració i el comerç» i va insitir en que «Andorra se sustenta en tres puntals, la banca, el turisme i el comerç, però, a dia d'avui tots són el mateix». Una percepció que va compartir també la presidenta de l'Empresa Familiar (EFA), Cristina Viladomat que va afegir que «els empresaris hem exposat les nostres inquietuds al Govern i en molts punts la nostra visió també coincideix amb la seva».

Per últim, la directora de la CCIS, Pilar Escaler va explicar a l'ANA que «l'empresariat té la necessitat d'articular algunes vies de treball conjuntes». I és que un dels temes recurrents per a la CCIS és que «la comunicació de lleis i reglamentacions» és deficitària ja que «a vegades no arriben bé a la ciutadania o costa fer arribar a la gent, sobretot quan es tracta d'impostos» va afegir Escaler. La directora de la CCIS va coincidir amb Aleix i Altimir en que cal simplificar l'administració i fer-la més àgil.

Marca andorra / El Govern també va informar en un comunicat que vol treballar amb els empresaris en la difusió internacional de la marca Andorra i va acordar la creació d'una comissió mixta que «dissenyi la filosofia i les accions a dur a terme per posicionar Andorra com un destí atractiu per a la inversió estrangera». Els empresaris van precisar que no es tracta només d'una imatge turística sinó d'una imatge per vendre el país més enllà de les fronteres i de les zones geogràfiques veïnes. 

Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT