PUBLICITAT

Air Andorra planeja realitzar deu vols diaris Barcelona - La Seu

  • La companyia catalana comprarà un avió turbohélice amb capacitat per a 46 passatgers
  • El viatge tindrà una durada d'aproximadament 25 minuts i costarà uns 75 euros al passatger
EL PERIÒDIC
LA SEU D?URGELL

Periodic
Imatge d'un controlador a l'aeròdrom de la Seu d'Ugell on s'obriran aquest estiu les instal·lacions del nou aeroport Andorra- La Seu. Foto: TONY LARA

El proper estiu Barcelona tindrà, per primera vegada, un pont aeri amb els Pirineus. La companyia Air Andorra, segons va informar el rotatiu El Segre el passat dissabte, ha anunciat que comprarà un avió turbohélice, amb capacitat per 46 passatgers, per poder iniciar aquest mateix estiu deu vols diaris —cinc en cada sentit— entre els aeroports de La Seu d’Urgell i Barcelona-El Prat. El principal destinatari d’aquest servei regular de transport de viatgers entre La Seu i Barcelona serà el turisme rus, un client que, juntament amb el turisme israelià, està en creixement des dels últims anys ala zona i que cada vegada mostra més interès pel Pirineu i Andorra.
De fet, segons explicava el mateix rotatiu, els vols estan pensats per a clients amb un poder adquisitiu mitjà-alt i fins i tot es preveu oferir un servei per acompanyar al viatger fins a la seva destinació final, és a dir fins l’hotel.

EL NOU AVIÓ/La inversió que la companyia farà per adquirir el nou aparell, que té deu anys d’antiguitat, se situa entre cinc i sis milions d’euros. Els impulsors de la iniciativa calculen que el preu del trajecte serà d’uns 75 euros i la durada del vol d’uns 25 minuts. L’alternativa, l’autobús, requereix de tres hores a través del túnel del Cadí.
La companyia va anunciar el passat mes de novembre la seva intenció d’organitzar aquests vols regulars entre la capital catalana i La Seu, però degut a la manca d’acord amb el soci andorrà, les negociacions no van tirar endavant.
Els sis propietaris actuals de l’aerolínia, tots ells de nacionalitat espanyola, volent tirar endavant aquest pont aeri per tal que es converteixi en una connexió directa i ràpida per als turistes russos i israelians que arriben a l’aeroport de Barcelona i volen esquiar en estacions d’Andorra o visitar el Pirineu de Lleida. En el futur no descarten oferir vols regulars per connectar amb la ciutat de Tolosa de Llenguadoc, al sud de França i a la seva pàgina web també anuncien rutes fins a Lisboa, Palma de Mallorca, Madrid i Eivissa.
EL PROTOCOL D’ENTESA/ Per poder operar, la nova aerolínia necessitarà l’autorització del Ministeri de Foment i la reconversió de l’aeroport pirinenc, avui un aeròdrom, en aeroport comercial. Tant una cosa com l’altra estarà a punt el proper estiu, segons van anunciar aquest mateix mes la ministra espanyola de Foment, Ana Pastor, i el conseller de Política Territorial de la Generalitat, Santi Vila, en la signatura d’un protocol d’entesa per al desenvolupament d’aquest aeroport entre el govern d’Andorra i el de Catalunya.
Aquell mateix dia el ministre d’Economia, Jordi Alcobé, va explicar que Andorra s’haurà de fer càrrec conjuntament amb la Generalitat de la gestió i la promoció de l’aeroport, referint-se sobretot a la recerca d’operadors «que puguin ser atrets per les línies regulars que s’han de fomentar». En aquest sentit, el ministre d’Economia no va voler avançar cap nom de companyies operadores, però va dir que són diverses les que s’han mostrat interessades per oferir aquest servei i, per tant, ara cal «treballar les opcions per veure quina és més viable perquè puguem mantenir aquesta empresa operativa sense subvenció directa».
Així doncs, ja està confirmat per part de la companyia que Air Andorra està interessada en realitzar el pont aeri Barcelona–Pirineus; caldrà veure quines són les altres companyies interessades i si finalment els governs andorrà i català decideixen que Air Abdorra és l’opció més viable. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT