PUBLICITAT

Innovació + col·laboració

  • Alfons Cornella i Antonella Broglia donen les deu claus de la renovació empresarial
L. F. M
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El síndic i el ministre d'Economia, ahir entre els assistents a l'Update10 organitzada per Crèdit Andorrà. Foto: TONY LARA

Enfocar la innovació com a solució de problemes i necessitats concretes (la tecnologia relacionada amb el camp de la salut o la nano tecnologia), i no com a aportació d'elements anecdòtics, i la nova «revolució digital», no com a sector a banda del tradicional, sinó com a una transformació que afectarà als negocis tradicionals. Aquestes van ser les dues grans línies de la 7a sessió organitzada al país per Crèdit Andorrà de l'Update d'Infonomia, que va tenir lloc ahir al Prat del Roure.

Alfons Cornella, expert en innovació, i Antonella Broglia, especialista en comunicació, van parlar ahir de deu idees clau en l'Update10. Comella va parlar de la importància creixent de la co–innovació o innovació col·laborativa. No com alternativa a la competència, sinó que «la millor forma de competir serà col·laborar». N'és un exemple la indústria automobilística, en la qual empreses s'estan unint per crear nous motors que necessiten una forta inversió però que el resultat és més competitiu. «Consisteix en empreses que s'uneixen i trenquen les regles del joc del sector». Per a que aquestes sinergies sorgeixin, «cal crear condicions perquè les empreses col·laborin». I per això, no n'hi ha prou en ajuntar empreses en la mateixa sala, «cal encendre l'espurna, s'ha de crear la intersecció». Per crear-la, «cal trobar i orientar els actius de les empreses i utilitzar eines per barrejar-les, que surtin projectes comuns», una cosa que, «sembla molt fàcil fer, però no ho és». Un clar exemple n'és edX, un projecte americà en el camp educatiu, en el qual diverses universitats, entre elles Harvard, s'han aliat per compartir online els continguts digitals, i així «10 universitats posen en escac i mat la resta»

Broglia, per la seva banda, va parlar, entre d'altres, del Consum P2P i de l'Emprenedoria Social. El primer fa referència al fenomen creixent a partir de persones que ja no volen posseir, sinó que prefereixen compartir, intercanviar, llogar, regalar, és a dir, «quan les persones s'organitzen per deixar de comprar». Un moviment que està generant empreses pròsperes.

L'Emprenedoria social «es tracta de buscar solucions innovadores a problemes que afecten la vida de les persones»; problemes com la fam, l'educació, la violència o la malària. En aquesta línia, Cornella també va parlar del benefici social de les empreses i per l'aposta d'algunes d'obrir-se a la base de la piràmide social. «Es tracta de fer que allò que és bo per al client, ho sigui també per a la societat».

Com ha de resoldre l'emprenedor els seus problemes, l'aprofitament de les oportunitats de negoci sorgides de les tecnologies emergents o la Manufactura 3.0 com a sector de creació de llocs de treball per a les persones poc formades , van ser altres temes abordats.

Broglia va parlar també del llibre emblemàtic de l'Update: Where good ideas come from? de Steve Johnson i va tancar la cita amb l'article de David Brooks al The New York Times, The Talent Society, una reflexió sobre l'individualisme actual com a conseqüència de la recerca de l'enfortiment del talent personal. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT