PUBLICITAT

Consolidar l'oferta i buscar activitats fora de temporada

  • Desestacionalitzar el sector és el repte que es planteja a Andorra
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Turistes de compres a la nit, al centre d'Andorra la Vella. Foto: ÀLEX LARA

«Les accions del 2014 s'inscriuen en la continuïtat per a un creixement moderat però superior al del 2013»

«L'any passat, la meteorologia adversa va fer davallar sobretot el nombre d'excursionistes»

El director d'Andorra Turisme, Betim Butzaku va explicar ahir que Andorra Turisme vol consolidar els esdeveniments que ha programat fins ara, tant a l'hivern com a l'estiu, i programar nous esdeveniments culturals i esportius a la primavera, és a dir en temporada baixa, per «desestacionalitzar» l'oferta turística del país. Budzaku va recordar que la inversió en esdeveniments ha crescut de manera exponencial els dos últims anys passant de 800.000 euros el 2012 a 5,5 milions aquest any i 4,2 milions l'any passat. I també va destacar l'agenda esportiva amb la nova incorporació del Festival Internacional d'Esport Extrem (FISE) que se celebrarà els propers 28 i 29 de juny. En quant als esdeveniments culturals, la convocatòria estrella serà altre vegada el Cirque du Soleil que oferirà un espectacle expressament dissenyat per a Andorra, del 5 de juliol al 2 d'agost.

Més shopping festival / Camp va afegir que l'Andorra Shopping Festival tornarà al novembre coincidint amb els ponts de Tots Sants a Espanya i França, i el de l'Armistice a França. No obstant això, el ministre va explicar que s'està negociant amb les associacions de comerciants la possibilitat d'organitzar de 3 a 5 Shopping Nights més, amb el tancament dels comerços a mitjanit. Aquesta iniciativa també inclourà animació al carrer i una campanya de comunicació segmentada. Altra incògnita que no va voler revelar del tot ahir el ministre, és l'organització d'un concert per a turistes espanyols i francesos d'un nivell adquisitiu mitjà alt de cara al bon temps. I és que Andorra Turisme també ha decidit agrupar la promoció de les activitats de primavera i estiu per avançar-ne així la comercialització. Cosa en la que també va insistir la consellera del grup mixt, Sílvia Bonet, que va demanar si l'agència té en compte que «molts particulars preparen l'estada pel seu compte, a vegades amb mesos d'antel·lació» per promoure amb temps suficient les activitats i els esdeveniments programats. A la qual cosa Camp va respondre que es volen adaptar als mercats que més anticipen les vacances, el francès o l'espanyol, que les programen entre dos mesos i dos mesos i mig, abans.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT