PUBLICITAT

Més de 80 hotels participaran en la promoció de Cirque du Soleil

  • Els PS diu que seria millor invertir en una infraestructura permanent que en un espectacle
L.F. M
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatge d'un dels números de l'especatcle ?Scalada' de Cirque du Soleil a Andorra. Foto: ÀLEX LARA

«Satisfacció generalitzada del sector». Els hotelers del Principat, tal i com va explicar ahir el portaveu de la UHA, celebren el retorn de l'espectacle de Cirque du Soleil que dilluns va anunciar el ministre de Turisme, Francesc Camp, el proper estiu, com també celebren que aquest «s'hagi notificat amb més antelació que l'any passat, cosa que ens donarà més marge per la promoció i comercialització».

Julián va anunciar que, «segons les previsions dels hotels que es van quedar fora de la promoció i que van fer la demanda a última hora l'estiu passat», calculen que aquets any «hi participaran entre 80 i 90 establiments» i ho faran «d'una manera més activa».

Pel que fa a l'augment de les places d'entrades de pagament, que eren les que l'any passat es van distribuir en gran part a través dels packs amb nit d'hotel, Julián va dir que «contra més capacitat, més distribució i més turistes que pernoctaran al Principat».

Un dels altres sectors beneficiats amb l'esdeveniment va ser la restauració. L'any passat un dels problemes van ser els horaris dels tancaments de les cuines, ja que els espectadors buscaven llocs on sopar després de la funció i no en trobaven. Julián va explicar ahir que, «aprenent de la primera experiència», els establiments es plantejaran tancar més tard «per donar cabuda a aquesta demanda».

SENSE IMPLICACIÓ EN LES VENDES / Per la seva banda, els comerciants van voler recordar ahir que «com ja vam dir l'any passat, per a nosaltres no va significar un augment de les vendes».

La presidenta de la FACA, Susagna Venable, va dir ahir que «totes les activitats i esdeveniments perquè vingui gent a Andorra estan ben vistes», tot i així, «és un esdeveniment més destinat al sector hoteler». Del fet que Turisme cerqués la participació dels comerciants amb l'opció que aquests regalessin entrades o fessin sortejos, Venable va dir que «és un a més a més per als nostres clients, però no és un reclam perquè en vinguin de nous».

INVERTIR EN UNA INFRAESTRUCTURA / Des del Partit Socialdemòcrata van dir que, per començar, esperen «que es millorin tots els errors de logística que hi va haver l‘any passat».

Tanmateix, el PS es qüestiona la viabilitat d'aquesta inversió. El president del grup parlamentari del PS, David Rios, va explicar que «voler associar la marca Cirque du Soleil a Andorra representarà una inversió anual de 2 o 3 milions d'euros», és a dir que «si vénen quatre anys, ens hauran costat 12 milions d'euros». Els socialdemòcrates defensen doncs que amb aquest pressupost «es podria fer una infraestructura turística permanent» a Andorra, i així evitar dependre de la companyia.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT