PUBLICITAT

El 23è Dakar per a Ginesta, «el més dur» i la redempció

  • Després de no acabar al 2013, el veterà pilot celebra la 16a vegada que completa la cursa
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El Renault Kerax de Ginesta gestiona una duna, durant aquesta passada edició del Dakar. Foto: FOTO ESPORT

Al llarg del Dakar, saber què fa Jordi Ginesta, situar-lo en carrera, conèixer què li passa i si arriba a meta o no és una utopia. El canvi horari entre Europa i Amèrica del Sud fa que l'arribada dels camions al final de cada etapa sigui quan a Andorra és ben entrada la nit. Però a més el Renault Kerax de l'equip Boucou que pilota l'andorrà té com a funció l'assistència dels que van quedant-se pel camí, i vet aquí que el seu retard, òbviament, és exagerat. No és, per això, cap problema per a les il·lusions d'aquest veterà pilot que ha completat un nou Dakar després que en 2013 es quedés a meitat camí. 23 edicions per ell, una nova arribant a meta de les 16 que ha aconseguit finalitzar. La redempció de Ginesta tocava aquest 2014. «Sense dubte és el Dakar més dur que he corregut a Amèrica», va assegurar.

446h 49min 15s és el temps oficial que ha trigat Jordi Ginesta i el seu Renault Kerax en completar les 13 etapes del Dakar 2014. En aquest temps hi són les penalitzacions que ha estat acumulant sense remei durant les jornades més dures, principalment per les dificultats per arribar a l'hora prevista al campament. «Aquesta cursa sempre ha estat així», explicava el pilot a través d'un comunicat. «El que surt a la foto és el que arriba en la primera posició al podi final, però més d'una vegada aquest guanyador ha estat esperant en la pista o en el bivac que arribés el camió d'assistència», segueix tot defensant el paper de camions i equips com el seu, pendents sempre d'alguns pilots en concret, però igualment de qualsevol amb problemes als que ells poden ajudar.

En aquesta edició, Ginesta i el seu equip han estat molt pendents de pilots que, malauradament, han patit molt per poder completar la competició, quan no han hagut de dir adéu aviat. Un any més, Ginesta era l'assistència de Robby Gordon, l'americà espectacle amb el seu Hummer, i també de Chicherit, que va veure «impotent», explica Ginesta, «com el seu cotxe quedava reduït a cendres» en la primera setmana de competició. «En les última etapes de la prova, i sortint dels últims», comentava, «és habitual trobar equips amb problemes i haver d'arrossegar algun vehicle durant molts quilòmetres. Això també forma part del nostre Dakar particular».

Però no només van patir problemes els vehicles que havien d'assistir o d'altres que trobaven, sinó que el mateix Renault Kerax va posar a prova l'equip Boucou: «Al camió del meu company Michel (Boucou) li vam haver de posar un canvi nou en la pista i en el meu els problemes de temperatura també ens van fer perdre moltes hores de descans en les primeres etapes». De fet, Ginesta parla de dormir «6 hores en tres dies», o la calor fortíssima que han patit tots els participants en aquesta edició.

Amb tot, el pilot andorrà ha gaudit de l'aventura dakariana, una vegada més. «El funcionament de l'equip és bàsic, Pierre (Tuheil) no ha tingut errors de navegació i Hervé (Flagez) és un gran mecànic o sigui que en aquestes condicions el treball, per dur que sigui, sempre resulta agradable de fer», va comentar, per deixar oberta, una vegada més, la porta a la tornada a una cita en què ell és un dels grans veterans. 23 anys de dunes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT