PUBLICITAT

Només la mecànica pot amb Llovera

  • «Hi havia possibilitats de seguir, però el risc de trencar el motor era molt alt», va assegurar el pilot després d'abandonar
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Les dunes d'Atacama, com sempre, han estat decisives. Foto: EL PERIÒDIC

Ha estat controlat pels metges cada dia, sobretot des que es va veure que tenia ferides a les natges, i fins i tot dimecres quan va arribar al bivac d'Antofagasta el facultatiu de la cursa el va examinar per, una vegada més, donar-li el vistiplau a què continués en cursa. Però qui no ha aguantat la duresa del Dakar, finalment, ha estat el buggy. El motor era a punt de trencar-se, als problemes amb la transmissió que va patir dimarts, dimecres s'hi va afegir el radiador i per tant el motor, que s'escalfava, i llavors arribar a Antofagasta va ser una aventura més. Finalment, el seny i la clara possibilitat que el motor digués prou, van obligar Llovera a prendre la decisió de plegar. El seu segon Dakar sense acabar, però res no nega la seva valentia i el seu esforç. «Hi havia possibilitats de seguir, però crec que el risc era molt alt», va assegurar ahir el pilot. Ahir l'etapa era pura en el desert d'Atacama, on Cyril Despres (Yamaha) va ser segon i segueix 6è en la general.

Fins i tot dimecres el buggy va bolcar. De l'entrebanc, tant Llovera com el seu copilot, Arnaud Debron, van sortir sense massa dificultats, però les dunes ja feia dies que els hi feien mal. De fet, ja el dimecres el buggy MD Optimus de l'andorrà estava com desaparegut. No apareixia a les classificacions, i en el directe del web del Dakar era estancat en el way pont 2 dels 12 que tenia la jornada. Finalment, quan a Andorra era de matinada, va arribar a l'enllaç, però la segona part de l'especial del dia ja va ser impossible fer-la. Va agafar la directa, i al bivac. «Era molt alt el risc de trencar elmotor i hem pensat que el millor era deixar-ho», va assegurar Llovera, que també agraïa a través de les xarxes socials el suport que ha rebut al llarg dels últims dies. «Els problemes de temperatura del motor va ser el més greu», va dir el pilot després de la 10a etapa. Llovera i Debron van arreglar un porus que feia que perdés líquid, però va durar poc.

VISTIPLAU DELS METGES / «En arribar a l'assistència el metge de l'organització em va venir a veure», va manifestar Llovera, que va continuar: «Em va fer les cures habituals i em va dir que físicament podia continuar». En tot cas, el pilot no amagava el cansament acumulat: «Per això no tenia una solució immediata, i en aquest aspecte l'esforç comença a passar factura».

Haver de deixar el Dakar a tres etapes del final és dur per a un pilot que ho tornava a intentar a la prova dakariana després que ho fes en el 2007 i que hagués de dir adéu també, tot i que en les primeres jornades. Amb tot, Llovera estava «super content d'haver arribat fins a aquí lluitant per superar els obstacles que ens hem trobat en el Dakar». «¿Que si tornaré? No dubtis que ho intentaré, faré tot el possible per posar en pràctica en una nova edició l'experiència acumulada aquest any», hi va afegir. Qui segueix en acció és Despres, ahir segon a 2min 51s de Coma, i es manté 6è en la general.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT