PUBLICITAT

Una road movie negra com el carbó obre la temporada d'hivern

  • El cartell inclou com a nota exòtica ?Syngué sabour', de l'afganès Atiq Rahimi
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Alice Low i Steve Oram, els protes de Sightseers. Foto: EL PERIÒDIC

¿Qui no ha somiat alguna vegada d'anar pelant sense contemplacions (ni conseqüències aparents) la tropa de presumptuosos, pilotes, llepaculs, titafluixes i altres bestioletes per l'estil –posem-hi els conductors que es colen sense vergonya i per la dreta a les cues de la duana perquè ells són «del país»– amb què ens anem topant per la vida? Doncs fer realitat aquesta premissa és el que es proposen Chris i Tina en aquesta mena de road movie destralera, amb tendència al sang i fetge, carregada de molt mala bava, que sota el títol de Sightseers –una cosa així com Turistes– obre aquesta nit la temporada d'hivern al Cineclub. Es tracta de la tercera pel·lícula del britànic Ben Wheatley, i potser en seria una bona aproximació descriure-la com Dos en la carretera... en versió serial killer, i amb Alice Low i Steve Oram –guionistes per cert de l'artefacte–en els llocs d'Audrey Hepburn i Albert Finney. Quins llocs, per cert.

Sightseers, ja s'ha dit, obre aquesta nit al Comunal un cartell especialment hispà, amb sengles pelis mexicana (Heli, el 22 de gener), argentina (El estudiante, el 5 de febrer) i espanyola (La plaga, el 26 de març), amb la torna de Dans la maison, producció francesa amb què el director François Ozon versiona una obra del dramaturg espanyol Juan Mayorga (26 de març). De seguida hi tornarem, però detinguem-nos un moment en la nota exòtica de la temporada, Syngué sabour, pel·lícula afganesa amb què el director Atiq Rahimi adapta la novel·la homònima que li va reportar el Goncourt del 2008. Es tacta d'una mena de Cinco horas con Mario a l'afganesa, amb una dona que vetlla el seu marit, feit de guerra en coma profund, i li confessa tots els seus secrets. Pel que fa a la resta de títols, Heli és un violent drama mexicà amb amb el narcotràfic com a teló de fons que arrenca amb el consabut cadàver penjat d'un pont sobre l'autopista; El estudiante, la història d'un universitari de l'interior que arriba a Buenos Aires i que a poc a poc canvia la vocació acadèmica per la militància política, tot ñplegat molt argentí, ja es veu; Dans la maison, el retrat d'un altre estudiant, aquest amb tendències voyeuristes, que desperta l'entusiasme del professor de francès amb les seves provocadores redaccions escolars; i La plaga, un semidocumental en què la catalana Neus Ballús segueix la vida (real) dels seus protagonistes (reals), tots ells veïns de Gallecs, al Vallès (oriental, per concretar): un pagès, un lluitador de lluita lliure moldau, una padrina aparcada en una residència, una infermera filipina i una prostituta sense clients.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT