PUBLICITAT

Quatre agosarats pagadors 'online'

  • Poca afluència al servei de pagament de multes a través del web de la Policia, un mes després
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Fa ja un mes que es va posar en funcionament el servei de pagament de sancions de circulació a través de la pàgina web de la Policia (policia.ad). De moment sembla que l'aplicació encara va al ralentí, ja que només quatre persones han accedit a pagar les seves multes via online, segons informació facilitada pel propi cos. És a dir, o encara hi ha desconeixement sobre el servei, o el problema no és tant el mitjà, sinó les poques ganes que tenen els andorrans i residents de pagar les seves sancions de circulació i d'excés de velocitat al servei de la Policia.

Durant la presentació d'aquest servei online, el 22 de novembre passat, el ministre de Justícia i Interior, Xavier Espot, va assegurar que un dels objectius cercats era el de «fomentar el pagament voluntari de la sanció». I és que el nombre de persones que rebutgen pagar les seves multes és més elevat del desitjat. Aquest 2013, per exemple, la Policia encara té pendents de cobrament el 43% de les sancions imposades durant el primer semestre. En xifres, de les 2.406 butlletes emeses, 1.036 encara no s'han cobrat, mentre que la resta, 1.370, ja han estat abonades. I sembla que és un comportament que va a més si es compara el percentatge de sancions pagades d'aquest 2013 (56,94%) amb l'evolució d'anys anteriors: 78,65% el 2010, 67,11% el 2011 i 61,99% el 2012.

Per això es va crear aquest servei, que permet a la població no haver-se de desplaçar fins l'edifici central de la Policia. De moment, però, només quatre persones se n'han beneficiat.

D'altra banda, i segons assegura el cos, en aquest primer mes de funcionament (va entrar en vigor el 25 de novembre) l'aplicació informàtica ha funcionat correctament i no s'ha hagut de lamentar cap incidència. Possiblement també hi hagi ajudat el fet que, el que es diu saturada , no hi hagi arribat a estar mai.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT